Ułatwienia w przechowywaniu akt dotyczących pracowników i zleceniobiorców
1 stycznia weszły w życie przepisy ustawy związanej ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych i ich elektronizacją. Ideą projektu e-Akta jest przede wszystkim skrócenie z 50 do 10 lat okresu przechowywania dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika, a także dokumentacji osoby zatrudnionej w formie zleceniobiorcy.
Już nastąpiła zmiana w przechowywaniu dokumentacji osób zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r. ? obligatoryjnie czas przechowywania ich dokumentacji to 10 lat. Okres przechowywania akt pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 1999 r. do 31 grudnia 2018 r. również może ulec skróceniu, gdyż jest możliwość wyboru formy prowadzenia i przechowywania dokumentacji ? papierowo lub elektronicznie. Zmienił się również program Płatnik i e-Płatnik. Natomiast bez zmiany pozostaje okres przechowywania akt osób zatrudnionych przed 1999 r. ? tu pozostaje okres 50 lat.
Więcej na ten temat
Źródło: UM Marki