Uczniowie SP 2 potrzebujący szczególnego wsparcia, będą mogli korzystać z zajęć terapii sensorycznej w swojej szkole. W wakacje wyremontowaliśmy salę na parterze, przeznaczoną na pracownię SI. Wkrótce w odnowionym wnętrzu pojawią się specjalistyczne sprzęty do terapii.
Gruntowny remont przeszła sala, w której kiedyś odbywały się zajęcia praktyczno-techniczne dziewcząt, a następnie pełniła funkcję świetlicy środowiskowej. Sala ta była w bardzo złym stanie i wymagała modernizacji w związku w nowym przeznaczeniem.
Odnowione wnętrze
Ściany i sufity zostały wygładzone, wyszpachlowane i pomalowane. Zainstalowano nowe lampy sufitowe. Renowację przeszła także podłoga – zerwano starą nawierzchnię i ułożono nowoczesną wykładzinę PCV. W rogu sali zainstalowano umywalkę z szafką i podgrzewaczem wody, umieszczonym w zabudowie.
Ciekawy i bardzo estetyczny efekt dają nowe, drewniane parapety wraz z zabudową grzejników. W całym ciągu pod oknami wygospodarowano także miejsca na półki, na których będzie można ułożyć potrzebne rzeczy. Zamontowane zostały również nowe drzwi.
Terapia sensoryczna (SI)
Świeżo wyremontowana sala jest już gotowa i czeka na urządzenia potrzebne do prowadzenia terapii, a te mają być dostarczone w pierwszych dniach października. Wówczas rozpoczną się w szkole zajęcia z terapii sensorycznej, zwanej też terapią SI (ang. sensory integration). Terapia SI polega na kontrolowanym stymulowaniu wszystkich zmysłów, co poprawia funkcjonowanie w sferze emocjonalnej i motorycznej. Celem terapii SI jest poprawienie codziennego funkcjonowania dzieci, które wykazują zaburzenia koncentracji, koordynacji ruchowej i integracji wrażeń zmysłowych.
Wsparcie dla dzieci
W szkole jest specjalista z zakresu terapii SI. Terapeuta będzie prowadzić zajęcia z dziećmi, które posiadają orzeczenie o potrzebie takiej terapii. Z sali do terapii sensorycznej będą korzystać również podopieczni Fundacji Kolos. Zajęcia w odnowionej sali pomogą wielu dzieciom w lepszym funkcjonowaniu w szkole oraz w codziennym życiu.
Źródło: UM Zielonka