Z pewną zazdrością użytkownicy wołomińskich przejazdów kolejowych spoglądają na oddane już do użytku elementy infrastruktury kolejowej. Oddany do użytku w miniony piątek przejazd poprawił stan komunikacji przez Zielonkę. Dzień na który czekają użytkownicy wołomińskich dróg również jest coraz bliższy.
Najwięcej emocji w dyskusjach na tematy infrastrukturalne ciągle wywołuje przebudowa kolei.
To, że współpraca pomiędzy gminami a inwestorem – PKP PLK, nie jest usłana różami mówi się od dawna. Mieszkańcy próbują zrozumieć jaka jest rola Gminy w tej inwestycji, często pytają o to aktywnych na internetowych forach ludzi samorządu. Urzędnicy wyjaśniają, że obecnie nie mają wpływu przebieg inwestycji kolejowej ja też na terminowość jej wykonania i oddawania poszczególnych etapów do użytku, ale reagują w tych obszarach, na które pozwala prawo i dobra wola inwestora, przykładowo Gmina Wołomin interweniowała w sprawie utrzymania tymczasowego przejazdu w świetle ulicy Sikorskiego do czasu otwarcia obu tuneli pod torami. – Na szczęście inwestor przyjął naszą argumentację i złożył obietnicę, że przejazd zostanie utrzymany. Trzymamy za słowo, bo niestety inwestor nie dostarczył nam potwierdzenia na piśmie ? brzmi jedna z zamieszczonych na Facebookowym forum gminy informacji.
Zbieranie i analizowane są uwagi i sugestie mieszkańców odnośnie tej inwestycji i na bieżaco przekazywane inwestorowi w kwestii funkcjonalności inwestycji. Na liście przekazanych bądź oczekujących do przekazania znalazły się: przywrócenie schodów na peron przy stacji Wołomin, budowa pochylni/szyn dla wózków, rowerów z przyczepami itp we wszystkich przejściach podziemnych).
Jak wynika z najnowszego harmonogramu oddawania inwestycji wiadomo, że 2 czerwca (piątek) odbędzie się komisja, która ma odebrać tunel w ulicy Geodetów. W sprawie tunelu w ulicy Sasina ostatnia data zakończenia prac jaka jest podawana (nieoficjalnie) jest dzień 15 czerwca. Jako przyczynę opóźniania oddania do użytku tunelu w ulicy Sasina podaje się protest złożony przez jednego z mieszkańców.
? Mamy nadzieję, że nie będzie żadnych komplikacji i pierwszy tunel (w ul. Geodetów) zostanie odebrany w terminie. Nadmienię też, że trwają rozmowy z kolejami w sprawie pozyskania terenów przykolejowych, aby gmina mogła korzystając ze środków zewnętrznych wybudować parkingi Parkuj i jedź w Duczkach przy ulicy Przytorowej oraz zatokę autobusową przy nowym wejściu na perony w Wołominie ? mówi Edyta Zbieć, wiceburmistrz Wołomina, która w ramach obowiązków służbowych zajmuje się kontaktami z inwestorem.
Dziś można powiedzieć, że budowa, która trwa od ponad półtora roku dobiega końca. Zielonka ma bezkolizyjną przeprawę, która nie tylko niesie za sobą wygodę, ale też bezpieczeństwo. W Wołominie sytuacja również niebawem ulegnie poprawie, choć patrząc na czas trwania odbiorów (w Zielonce prawie 2 tygodnie) być może trzeba będzie jeszcze nieco uzbroić się w cierpliwość, szczególnie jeśli okaże się, że wykonawca będzie musiał wprowadzać jeszcze poprawki wskazane przez komisję odbierająca inwestycję. Ostateczną decyzję o odbiorze obiektu wydaje Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego (WINB).
Warto w tym miejscu wspomnieć, że równolegle z robotami na torach trwały działania mające na celu dostosowanie taboru do zmodernizowanej sieci kolejowej. Jak zapewniają Koleje Mazowieckie była to największa w historii spółki umowa na modernizację składów AZT, która została zakończona w środę 31 maja ? zgodnie z planem. – Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z ZNTK ?Mińsk Mazowiecki? S.A. i PESA Bydgoszcz SA przy realizacji kontraktu. Dziękujemy kierownictwu obu firm i załogom. Naprawy taboru wraz z oczekiwanym zakresem ich modernizacji zostały wykonane w sposób profesjonalny, na wysokim poziomie jakościowym. Pojazdy będą mogły być wykorzystywane jeszcze przez przynajmniej 15 lat. Elektryczne zespoły trakcyjne po naprawach
ZNTK zostały skierowane do obsługi przewozów w obrębie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu do realizacji rozkładu jazdy pociągów przede wszystkim w relacji Warszawa Wileńska ? Małkinia ? powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
– Od tej chwili Koleje Mazowieckie dysponują taborem nowym bądź po modernizacjach i tym samym zostały zrealizowane wszystkie plany wynikające z polityki taborowej przewoźnika do 2017 r.
Opracowała Teresa Urbanowska
Czy osoba, która napisała ten tytuł zna choć jakieś elementarne zasady interpunkcji?
Bla,Bla,Bla i co z tego a najwazniejsza informacja na która wszyscy czekaja data otwarcia do użytku to gdzie ????