Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

Zielonka - taneczny weekend z garażówką i atrakcjami dla dzieci

Zielonka – taneczny weekend z garażówką i atrakcjami dla dzieci

Nieubłaganie zbliża się koniec wakacji, a wraz z nim ostatnie w tym roku wydarzenia z Letniej Oferty Miejskiej. Za tydzień startują wyczekiwane Dni [...]
0 komentarzy
Zielonka - ostatnia potańcówka w tym roku

Zielonka – ostatnia potańcówka w tym roku

Już w najbliższą sobotę odbędzie się ostatni w tym roku Wieczór w dechę –  wspaniała zabawa i biesiada w sąsiedzkiej atmosferze. Potańcówkę rozpoczniemy [...]
0 komentarzy
Zawiadomienie o IV Sesji Rady Miasta Zielonka

Zawiadomienie o IV Sesji Rady Miasta Zielonka

IV Sesja Rady Miasta Zielonka  odbędzie się dnia 29 sierpnia 2024 r. (czwartek) o godz. 18:00 w Urzędzie Miasta Zielonka – ul. Lipowa [...]
0 komentarzy
Rusza modernizacja boiska przy Szkole Podstawowej nr 4 w Zielonce

Rusza modernizacja boiska przy Szkole Podstawowej nr 4 w Zielonce

UM Zielonka podejmuje kolejne działanie w zakresie poprawy jakości infrastruktury sportowej, która odgrywa kluczową rolę w zdrowym rozwoju dzieci i młodzieży. Już wkrótce [...]
0 komentarzy
Pierwsza plenerowa operetka w Zielonce za nami

Pierwsza plenerowa operetka w Zielonce za nami

Miniona sobota upłynęła pod znakiem wspaniałego koncertu. Do Zielonki po raz pierwszy zawitała plenerowa operetka z najpiękniejszymi ariami operetkowymi. To był niezwykły wieczór, [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.