Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

Zielonka - remont w Trójce nabiera tempa

Zielonka – remont w Trójce nabiera tempa

W Szkole Podstawowej nr 3 trwa modernizacja, a pierwsze efekty są już widoczne gołym okiem. Remont, który rozpoczął się niespełna miesiąc temu, obejmuje [...]
0 komentarzy
Zielonka - zawiadomienie o VII Sesji Rady Miasta

Zielonka – zawiadomienie o VII Sesji Rady Miasta

VII Sesja Rady Miasta Zielonka odbędzie się dnia 20 listopada 2024 r. (środa) o godz. 18:00 w Urzędzie Miasta Zielonka – ul. Lipowa 5. Porządek [...]
0 komentarzy
Zielonka - Ruch w osiedlu Poligon – nowe informacje o utrudnieniach

Zielonka – Ruch w osiedlu Poligon – nowe informacje o utrudnieniach

Układanie asfaltu na modernizowanej drodze w osiedlu Poligon, na odcinku przy bloku nr 21, potrwa do wtorku 19 listopada. Przedłużenie prac ma związek [...]
0 komentarzy
Zielonka - Stara stacja TRAFO zniknęła z placu Jana Pawła II

Zielonka – Stara stacja TRAFO zniknęła z placu Jana Pawła II

Stara stacja TRAFO, która od lat szpeciła plac Jana Pawła II, została wyburzona. W jej miejscu powstaną dodatkowe miejsca parkingowe. Stacja została przeniesiona [...]
0 komentarzy
Morsy Wołomin - Kobyłka zapraszają

Morsy Wołomin – Kobyłka zapraszają

Fundacja Morsy Wołomin – Kobyłka serdecznie zaprasza na morsowanie w każdą sobotę i niedzielę o 10:00 na plażę Zielonkowskich Glinianek. Wszystko jest tylko [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.