Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

Zielonka - 20 grudnia Urząd i kasa czynne do godz. 14:00

Zielonka – 20 grudnia Urząd i kasa czynne do godz. 14:00

W piątek, 20 grudnia, Urząd Miasta Zielonka oraz kasa Urzędu będą czynne do godziny 14:00. Źródło: UM Zielonka Więcej informacji z Zielonki [...]
0 komentarzy
Zielonka - Informacja o usunięciu chorego dębu

Zielonka – Informacja o usunięciu chorego dębu

Ze względu na bezpieczeństwo, koniecznym stało się usunięcie chorego dębu szypułkowego rosnącego na terenie skweru Matki Teresy z Kalkuty.  Podyktowane jest to troską [...]
0 komentarzy
Zielonka - Wspólne chwile i moc życzeń – Miejska Wigilia Seniorów

Zielonka – Wspólne chwile i moc życzeń – Miejska Wigilia Seniorów

Zbliżające się Święta to wyjątkowy czas pełen ciepła, radości i bliskości. W tym szczególnym okresie odbyła się Miejska Wigilia, podczas której zielonkowscy seniorzy [...]
0 komentarzy
Zielonka - Weekend pełen atrakcji

Zielonka – Weekend pełen atrakcji

Koncerty, spektakle, stand-up, warsztaty świąteczne ale również powrót akcji honorowego oddawania krwi, tak zapowiada się oferta na nadchodzący weekend w Zielonce. Sobota 14 [...]
0 komentarzy
Zielonka - Wyjątkowy kiermasz świąteczny Klubu „Muminki”

Zielonka – Wyjątkowy kiermasz świąteczny Klubu „Muminki”

Kolejowa 11 gościła Klub Osób z Niepełnosprawnością „Muminki”, którzy przygotowali kiermasz i uczestniczyli w warsztatach. Nie zabrakło więc pięknych ozdób i wianków świątecznych, [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.