Problematyka związana z brakującym fragmentem ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 634, między wiaduktem nad torami a rondem 634/631, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem mieszkańców i władz Zielonki – prace budowlane już się tam rozpoczęły.
W pierwszej połowie ubiegłego roku Miasto Zielonka przekazało Zarządcy drogi – Mazowieckiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Warszawie – kompletną dokumentację projektową na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 634 w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego w Zielonce. Na tej podstawie Zarządca drogi ogłosił i rozstrzygnął postępowanie przetargowe, zaś 22 grudnia 2022 zawarł umowę z wykonawcą. Termin realizacji prac został określony przez Zarządcę na 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Prace budowalne są obecnie realizowane.
Jednak cały, wielomiesięczny proces przygotowania do wybudowania tego brakującego fragmentu ścieżki był o wiele bardziej złożony i skomplikowany.
Warto przypomnieć przy okazji, że modernizacja drogi wojewódzkiej nr 634, stanowiącej dogodne połączenie z Warszawą we wschodniej części aglomeracji warszawskiej, była planowana od kilku dekad. Ważnym krokiem jej przebudowy ma stać się odcinek między Zielonką a Wołominem. Cały odcinek ma przejść gruntowną zmianę. Przebudowę przejdą: jezdnia, chodniki, drogi rowerowe i ronda. Cała modernizacja obejmie w sumie 10 km.
Pierwszy etap prac obejmie 5 km – od skrzyżowania ulic 1 Maja i al. Niepodległości w Wołominie do ul. Orląt Lwowskich w Kobyłce. W lutym 2023 ma być ogłoszony przetarg na ten pierwszy odcinek. Przetargi na kolejne dwa odcinki mają być ogłoszone jeszcze w roku 2023.
Jesienią 2022 Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie rozpoczął już przebudowę ok. 1,3-kilometrowego odcinka tej drogi, pomiędzy ul. Morcinka, a granicą miasta Ząbki. Wykonawca na jej modernizację ma 18 miesięcy.
Źródło: UM Zielonka