Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Obwodnica Marek (fragment drogi ekspresowej S8) była jedną z najważniejszych inwestycji, która pozwoliła na odkorkowanie miasta i wyrzucenie ruchu tranzytowego z centrum. W grudniu 2017 r. pierwsze samochody pomknęły z Marek do Radzymina nową, szeroką i wygodną trasą.

Policyjne statystyki wyraźnie wskazują zwiększoną liczbę zdarzeń drogowych przed oddaniem trasy S8 – zarówno pod względem liczby wypadków jak i kolizji. Tylko w 2016 r. policjanci odnotowali 10 wypadków drogowych, w których śmierć poniosła 1 osoba, a rannych zostało 13 osób. Do grudnia 2017 r., a więc do chwili oddania do użytku obwodnicy, doszło do 7 wypadków z jedną ofiarą śmiertelną i 10 rannymi. Rok 2021 i 2022 (do 1 grudnia) przyniósł tylko po dwa wypadki. Nie było ofiar śmiertelnych, zanotowaliśmy odpowiednio 3 i 6 rannych.
Również liczba kolizji zdecydowanie spadła. W 2016 r. policja zanotowała 447 takich zdarzeń, w 2022 r. – 182.

Oddanie do użytku obwodnicy Marek w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego – ocena komisarz Marcin Zdunek z wołomińskiej drogówki.

Policjanci apelują o rozsądek na drodze i przestrzeganie przepisów drogowych. Stawką jest nie tylko odpowiedzialność prawna, ale przede wszystkim zdrowie i życie.

Szczegółowe informacje liczbowe zdarzeń drogowych przedstawia poniższa tabela.

Rok Wypadki Zabici Ranni Kolizje
2016 10 1 13 447
2017 (do 22.12) 7 1 10 261
2017 (od 23.12) 0 0 0 6
2018 9 1 9 163
2019 5 0 6 207
2020 4 0 4 190
2021 2 0 3 174
2022 (do 1.12) 2 0 6 182

O obwodnicy Marek

Mieszkańcy i samorząd Marek przez wiele lat zabiegali o realizację tej inwestycji. W 2009 r. lokalni społecznicy zorganizowali akcję na rzecz budowy obwodnicy. Określano ją mianem „cukierkowej”, bo stojących w korku kierowców częstowano łakociami – na osłodę, że muszą tracić czas w korkach w Markach. Owocem akcji było zebranie 11 tys. podpisów pod petycją na rzecz realizacji obwodnicy. Głos mieszkańców został wysłuchany przez rządzących. Pierwsze prace ruszyły wiosną 2015 r. Pod koniec 2017 uzyskano przejezdność trasy.

Ważnym elementem kontraktu budowy obwodnicy Marek był również remont Alei Marszałka Piłsudskiego. Prace zakończyły się zimą 2019 r. Wykonawca robót naprawił m.in. studzienki kanalizacyjne, wzmocnił mosty i ułożył nową nawierzchnię asfaltową.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Potrącenie rowerzysty w Radzyminie

Potrącenie rowerzysty w Radzyminie

W Radzyminie doszło do potrącenia rowerzysty przez samochód osobowy. Na miejscu wypadku szybko pojawiły się jednostki straży pożarnej – JRG Wołomin i OSP [...]
0 komentarzy

Informacje z Mazowsza

W tym wydaniu programu informacyjnego samorządu województwa mazowieckiego „Informacje z Mazowsza” mówimy m.in. o projektach dotyczących nowoczesnego szkolnictwa, najlepszych startupach z Mazowsza, nowych [...]
0 komentarzy
CIT estoński: Ekspert Wołomińskiego Klubu Biznesu wyjaśnia

CIT estoński: Ekspert Wołomińskiego Klubu Biznesu wyjaśnia

Podatki to temat, który jest ważny dla każdego człowieka nie tylko dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Ciągle i szybko zmieniające się przepisy, wprowadzane [...]
0 komentarzy
VII Wołomiński Festiwal Teatralny

VII Wołomiński Festiwal Teatralny

Przed nami kolejne święto teatru – już VII Wołomiński Festiwal Teatralny im. Józefa Orwida, który odbędzie się 16 listopada 2024 roku w Miejskim [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od  5 do 15 listopada planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data zakończenie [...]
0 komentarzy

Jedno przemyślenie nt. „Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.