Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Obwodnica Marek (fragment drogi ekspresowej S8) była jedną z najważniejszych inwestycji, która pozwoliła na odkorkowanie miasta i wyrzucenie ruchu tranzytowego z centrum. W grudniu 2017 r. pierwsze samochody pomknęły z Marek do Radzymina nową, szeroką i wygodną trasą.

Policyjne statystyki wyraźnie wskazują zwiększoną liczbę zdarzeń drogowych przed oddaniem trasy S8 – zarówno pod względem liczby wypadków jak i kolizji. Tylko w 2016 r. policjanci odnotowali 10 wypadków drogowych, w których śmierć poniosła 1 osoba, a rannych zostało 13 osób. Do grudnia 2017 r., a więc do chwili oddania do użytku obwodnicy, doszło do 7 wypadków z jedną ofiarą śmiertelną i 10 rannymi. Rok 2021 i 2022 (do 1 grudnia) przyniósł tylko po dwa wypadki. Nie było ofiar śmiertelnych, zanotowaliśmy odpowiednio 3 i 6 rannych.
Również liczba kolizji zdecydowanie spadła. W 2016 r. policja zanotowała 447 takich zdarzeń, w 2022 r. – 182.

Oddanie do użytku obwodnicy Marek w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego – ocena komisarz Marcin Zdunek z wołomińskiej drogówki.

Policjanci apelują o rozsądek na drodze i przestrzeganie przepisów drogowych. Stawką jest nie tylko odpowiedzialność prawna, ale przede wszystkim zdrowie i życie.

Szczegółowe informacje liczbowe zdarzeń drogowych przedstawia poniższa tabela.

Rok Wypadki Zabici Ranni Kolizje
2016 10 1 13 447
2017 (do 22.12) 7 1 10 261
2017 (od 23.12) 0 0 0 6
2018 9 1 9 163
2019 5 0 6 207
2020 4 0 4 190
2021 2 0 3 174
2022 (do 1.12) 2 0 6 182

O obwodnicy Marek

Mieszkańcy i samorząd Marek przez wiele lat zabiegali o realizację tej inwestycji. W 2009 r. lokalni społecznicy zorganizowali akcję na rzecz budowy obwodnicy. Określano ją mianem „cukierkowej”, bo stojących w korku kierowców częstowano łakociami – na osłodę, że muszą tracić czas w korkach w Markach. Owocem akcji było zebranie 11 tys. podpisów pod petycją na rzecz realizacji obwodnicy. Głos mieszkańców został wysłuchany przez rządzących. Pierwsze prace ruszyły wiosną 2015 r. Pod koniec 2017 uzyskano przejezdność trasy.

Ważnym elementem kontraktu budowy obwodnicy Marek był również remont Alei Marszałka Piłsudskiego. Prace zakończyły się zimą 2019 r. Wykonawca robót naprawił m.in. studzienki kanalizacyjne, wzmocnił mosty i ułożył nową nawierzchnię asfaltową.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Zderzenie 5 samochodów na trasie S8

Zderzenie 5 samochodów na trasie S8

W piątek 20 grudnia późnym popołudniem na trasie S8 (486 km) w kierunku na Białystok na wysokości Emilianowa miało miejsce zderzenie aż pięciu [...]
0 komentarzy
Zmiana rozkładu jazdy linii "L" w okresie świąteczno-noworocznym

Zmiana rozkładu jazdy linii „L” w okresie świąteczno-noworocznym

W okresie świąteczno-noworocznym – w dniach 24 grudnia – 6 stycznia, linie autobusowe L27, L40 i L46 będą kursowały według zmienionego rozkładu jazdy. [...]
0 komentarzy
Bądź wesołym modowym trendsetterem - męskie bluzy ze śmiesznymi nadrukami

Bądź wesołym modowym trendsetterem – męskie bluzy ze śmiesznymi nadrukami

Jeśli poszukujesz ubrań, które nie tylko zapewnią komfort w chłodniejsze dni, ale również dodadzą humoru i oryginalności do Twojego stylu, męskie bluzy ze [...]
0 komentarzy
Nowe radiowozy na drogach powiatu wołomińskiego

Nowe radiowozy na drogach powiatu wołomińskiego

5 nowych radiowozów dofinansowanych przez samorządy lokalne powiatu wołomińskiego trafiło do służby wołomińskiej Policji. Z samochodów korzystać będą policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego [...]
0 komentarzy
Bilet wycieczkowy KM na Święta Bożego Narodzenia

Bilet wycieczkowy KM na Święta Bożego Narodzenia

Koleje Mazowieckie przedłużają obowiązywanie oferty Bilet Wycieczkowy na okres Świąt Bożego Narodzenia. Oznacza to, że oferta obowiązuje od 24 grudnia 2024 r. (wtorek) [...]
0 komentarzy

Jedno przemyślenie nt. „Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.