Już od dłuższego czasu UM Ząbki realizuje zadanie związane z zamiataniem jezdni dróg gminnych, a od wczoraj przystąpił do mechanicznego zamiatania chodników.
Zgodnie ze wcześniej przekazywanymi informacjami po zakończeniu akcji zima 2020-2021, zakupiony przez ratusz na początku roku pojazd wielofunkcyjny, realizujący dotychczas zadania związane z usuwaniem śniegu i oblodzenia z chodników, został przezbrojony i obecnie realizuje zadania związane z mechanicznym zamiataniem ciągów pieszych.
Dzięki zdecydowanemu zwiększeniu mobilności, chodniki będące w utrzymaniu ref. ITP UM Ząbki, powinny zostać zamiecione w dość krótkim czasie. Z uwagi na bezpośredni wpływ czynników atmosferycznych na roboty, harmonogram prac nie zostanie podany. Natomiast zakładamy, że chodniki, za których czystość odpowiada ref ITP UM Ząbki, zostaną uprzątnięte do połowy kwietnia b.r. – informuje ratusz
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach na właścicielu nieruchomości ciąży obowiązek uprzątnięcia chodnika położonego przy granicy nieruchomości, której jest właścicielem (użytkownikiem, dzierżawcą itp.). Takich chodników jest zdecydowana większość na terenie miasta Ząbki. Obowiązek ten należy wykonywać w sposób jak najmniej utrudniający innym użytkownikom dróg korzystanie z nich. Nieczystości zebrane z chodnika należy więc spryzmować w miejscu mało oddziałującym na ruch pieszy czy też kołowy. W większości przypadków jest to część chodnika i jezdni przylegająca bezpośrednio do krawężnika. O fakcie zgromadzenia nieczystości należy poinformować ref. Utrzymania Infrastruktury Dróg i Komunikacji Miejskiej pod nr tel. 22 510-97-67. Pracownicy referatu w miarę możliwości i posiadanych środków te nieczystości zabiorą. Powyższe pozwoli na uniknięcie rozjeżdżenia czy też rozmycia zebranych nieczystości, a wykonane prace osiągną oczekiwany efekt.
Niestety w latach poprzednich, jak i roku obecnym ref. ITP, otrzymuje bardzo małą liczbę zgłoszeń z prośbą o usunięcie zebranych przez Właścicieli nieruchomości nieczystości z chodników przylegających do ich nieruchomości. W tym roku było to tylko jedno zgłoszenie.
Pozostajemy w nadziei, że tak mała ilość zgłoszeń nie wynika z braku podejmowanych czynności, w zakresie sprzątania, a z innego sposobu zagospodarowania przez mieszkańców zebranych odpadów. Niemniej jednak przypominamy, że jest możliwość, aby taką usługę wykonały służby miejskie. Dla uzupełnienia podajemy, że czynność polegająca na usunięciu spryzmowanych nieczystości z chodnika jest bezpłatna. – czytamy na stronie UM Ząbki