Dla wielu klientów taka informacja, może stanowić wartość dodaną do kupowanej rzeczy, lub stanowić warunek podejmowanej decyzji o zakupie. Ale wciąż wielu klientów nie wie na czym polega gwarancja wieczysta, na jaką gwarancję może liczyć w ramach kupowanego przedmiotu. Warto tutaj zaznaczyć, że u każdego producenta gwarancje wieczysta może się różnić, dlatego każdorazowo warto doprecyzowywać szczegóły.
My przedstawimy gwarancję wieczystą na przykładzie producenta srebrnych sztućców. Otóż wieczysta gwarancja, to jeden z ważniejszych atutów marki HEFRA. Kupując srebrne produkty, klienci mogą liczyć na właśnie taka gwarancję. Ale w zasadzie, co ona oznacza?
Otóż, wieczysta gwarancja, to taka, która obowiązuje na zakupiony produkt, dopóty trwa produkcja danego produktu, danego modelu lub serii produktów. A zatem w praktyce, w przypadku produktów HEFRY, to praktycznie na zawsze.
Wieczysta gwarancja może niewiele oznaczać w przypadku takich marek, które często kończą produkcję danych modeli produktów i w to miejsce wprowadzają nowe.
Natomiast HEFRA, której tradycja sięga prawie 200 lat, szczyci się produktami i wzorami, które są niezmienne od, bagatela, XIX wieku. HEFRA oczywiście wprowadza nowe produkty, nowe kolekcje i nowe wzory, ale nadal pielęgnuje to, co dawne i dobre. A zatem kilkanaście modeli sztućców, które dzisiaj oferuje w swoich sklepach, to kontynuacja produkcji ojców założycieli ? Frageta i Henneberga.
Zatem, decydując się na srebrne sztućce i galanterię stołową HEFRY, klienci mogą liczyć na wieczystą gwarancję, której nazwa nie tylko wskazuje, że produkt pozostanie z nami na wieki, ale tak rzeczywiście jest.
Warto jednak pamiętać, że w wypadku tak zwanej dożywotnej gwarancji producent może postawić pewne warunki. Chociażby takie, jak konieczność rejestracji konkretnego produktu, na przykład poprzez właściwy formularz na stronie internetowej producenta, czy korzystanie wyłącznie z autoryzowanego serwisu. W przypadku srebrnych sztućców, takim wymogiem może być chociażby konieczność stosowania specjalistycznych, profesjonalnych środków do czyszczenia sreber lub korzystanie z serwisu czyszczenia w samej fabryce.
Innym haczykiem w przypadku wieczystej gwarancji jest to, że pewne produkty przestają być produkowane, znikają z linii produkcyjnych. A wtedy klient nie ma prawa skorzystać z prawa wieczystej gwarancji. To kłopot w przypadku często zamienialnych produktów, których serie są stosunkowo krótkie. Inaczej sytuacja wygląd w przypadku takich produktów, których podtrzymywana jest historia i produkcja historycznych wzorów, jak właśnie w przypadku produkcji srebrnych sztućców, starej porcelany, czy kryształów.