Na decyzję WINB czekano do ostatniej chwili. Około godz. 13.00 dotarła informacja o pozytywnym wyniku odbioru obiektu. Odbyła się krótka, symboliczna uroczystość przecięcia wstęgi i pierwsi mieszkańcy mogli oficjalnie przejechać przez tunel.
O tunelu pod torami w Zielonce mówiło się już od kilkudziesięciu lat. Plany zaczęły się urzeczywistniać, gdy powstał projekt modernizacji linii kolejowej E75. Inwestor ? PKP PLK pozyskał na ten cel Fundusze Europejskie i przystąpił do opracowania projektów związanych z modernizacją. Pierwsze kontakty z samorządem Zielonki w tym temacie miały miejsce w 2007 r.
Etap finalizacji projektów rozpoczął się w 2012 r. Burmistrz Grzegorz Dudzik powołał wtedy Zespół ds. modernizacji linii kolejowej E75, który pełni do dziś formę doradczą i opiniującą w zakresie uzgodnień w realizacji modernizacji w Zielonce.
Największym ograniczeniem przy projektowaniu tunelu w ul. Kolejowej była jego szerokość. Ze względu na usytuowanie ulicy nie było możliwe jego poszerzenie. W tunelu znalazła się jezdnia o szerokości 6 metrów oraz chodnik o szerokości 1,8 metra. Ze względu na przepisy drogowe konieczne było wybudowanie ciągu barier energochłonnych.
– Na tunel w ul. Kolejowej mieszkańcy Zielonki czekali długie lata. Cieszę się, że w końcu obiekt jest gotowy. Jego otwarcie to historyczny moment dla miasta. Dziękuję zarówno Inwestorowi ? PKP PLK, jak i Wykonawcy prac – Konsorcjum Torpol za współpracę przy realizacji tunelu. Rogatki w Zielonce przechodzą do historii. Nareszcie swobodnie przejdziemy z jednej na drugą stronę miasta. Czekamy na oddanie pozostałych obiektów, kolejnego przejścia pieszego pod torami i wiaduktu na dw 634 ? powiedział burmistrz Grzegorz Dudzik.
źródło: www.zielonka.pl