W poniedziałek ruszyła pierwsza w Polsce linia tramwajowa z odcinkiem bez sieci trakcyjnej. Tramwaje Hyundai korzystają z superkondensatorów, czyli nowoczesnych zasobników energii elektrycznej.
Na trasie do powstającej zajezdni tramwajowej na Annopolu rozpoczęły się prace, które sprawiły, że konieczne było zdemontowanie części sieci trakcyjnej. Odcinek, na którym nie ma zasilania, ma około 100 metrów długości. Mogło to spowodować zawieszenie ruchu tramwajowego między pętlą Annopol a Żerań Wschodni. Ale tak się nie stało, na tej trasie – przebiegającej ul. Annopol – wykorzystywane są najnowsze tramwaje Hyundai. Mogą poruszać się one z opuszczonymi pantografami – bez pobierania prądu z sieci trakcyjnej. W napędzie tych wagonów wykorzystywana jest technologia superkondensatorów, czyli urządzeń do magazynowania energii elektrycznej. Nie są to akumulatory, jest to zupełnie inna technologia. Tramwaje kursują na linii 4 w godzinach szczytu, co 8 minut, poza szczytem co 12 minut.