Założeniem linii L40 było umożliwienie mieszkańcom Nadmy i Zalaska dotarcia bezpośrednio do stacji PKP Kobyłka tak, aby przesiąść się na pociąg do Warszawy. Udział mieszkańców Kobyłki w wykorzystaniu tej linii był nieporównywalnie mniejszy w stosunku do wykorzystania jej przez mieszkańców Gminy Radzymin.
Koszty, jakie nam narzucono miały wynosić 30% w finansowaniu całej linii. Niejednokrotnie wskazywaliśmy, że jest to za duży procent nieodzwierciedlający wykorzystania tej linii przez naszych mieszkańców.
W trakcie rozmów negocjacje zostały wstrzymane i przystanki w mieście zostały zamknięte.
Nie wycofaliśmy się jednak z dialogu, Miasto jest otwarte na rozmowę, tym bardziej, że z Radzyminem łączą nas także inne inwestycje, takie jak wspólne odwodnienie terenu kobyłkowskiego Zalaska i radzymińskiej Nadmy. Mieszkańcy Nadmy korzystają również z finansowanej wyłącznie przez Kobyłkę linii L27. Miasto Kobyłka chce nadal utrzymywać współpracę z Radzyminem w tym zakresie.
Widząc zapotrzebowanie na transport zbiorowy i mając świadomość rozwoju i rozrastania się Miasta, w budżecie na ten rok są zabezpieczone pieniądze na przedłużenie istniejących linii L26 i L27, by swoimi trasami pokryły jak największą część Miasta i znacząco poprawiły komunikację. Rozważamy też objęcie Kobyłki kartą Warszawiak+.
Chcemy być postrzegani, jako Miasto, które budując ścieżki rowerowe, zachęca mieszkańców do zdrowszego trybu życia i ma świadomość, że dobrze rozwinięta komunikacja autobusowa ogranicza w sposób znaczny ilość samochodów na drogach. Musimy jednak dbać też o to, by partycypowanie w kosztach komunikacji było realnie zasadne i sprawiedliwe.
W roku 2018 Miasto dopłaciło ponad 1 700 000 pln do wspólnego biletu, ponad 138 000 pln do linii nocnej oraz prawie 900 000 do autobusów miejskich.
Źródło: UM Kobyłka