Pierwsze fotoradary na moście Poniatowskiego mierzą już prędkość. W ciągu pierwszych godzin pracy 3 urządzenia zarejestrowały ponad 330 przypadków przekroczenia przez kierujących dozwolonej prędkości.
10 września fotoradary zamontowane na moście Poniatowskiego zostały przekazane w użytkowanie Inspekcji Transportu Drogowego. Zostały zintegrowane z systemem centralnym CANARD. Od piątku, w ramach prowadzonych testów, sprawdzano m.in. czy urządzenia prawidłowo wykonują pomiary. We wtorek (14 września), w godzinach popołudniowych, 3 pierwsze urządzenia zostały przełączone w tryb rejestracji naruszeń. W ciągu pierwszych godzin pracy, urządzenia te zarejestrowały ponad 330 naruszeń.
Fotoradary pracują przez całą dobę, mierząc prędkość pojazdów jadących wszystkimi pasami jezdni. Pomiary są prowadzone w obu kierunkach ruchu.
Kierowcy powinni pamiętać, że po nowelizacji przepisów ruchu drogowego, ograniczenie prędkości w obszarze zabudowanym do 50 km/h obowiązuje przez całą dobę.
Zdjęcia zarejestrowanych naruszeń trafią do Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Będą stanowiły dowód w postępowaniach w sprawach o wykroczenie.
Wykonane przez fotoradar zdjęcia oraz filmy ze skrzyżowań, na których zamontowane zostały kamery służące do monitorowania przejazdu na czerwonym świetle, dzięki Centralnemu Systemowi Przetwarzania (CSP) oraz bezprzewodowej komunikacji, automatycznie trafiają do pracowników CANARD. Zautomatyzowany system teleinformatyczny skraca ścieżkę obiegu danych związanych z rejestracją wykroczeń. Informacje o naruszeniach, wysyłane przez urządzenia, są weryfikowane przez System pod kątem możliwości ich dalszego procedowania i możliwości wykorzystania jako materiału dowodowego w sprawie o naruszenie przepisów ruchu drogowego. Przy pomocy CSP do CANARD trafiają informacje z urządzeń rejestrujących zawierające m.in. czas i miejsce popełnienia wykroczenia, zdjęcie pojazdu wraz z jego numerem rejestracyjnym, prędkość zarejestrowaną przez urządzenie oraz informacje o prędkości dopuszczalnej na tym odcinku drogi, a także zdjęcia ze skrzyżowań objętych monitoringiem przejazdu na czerwonym świetle.
Po weryfikacji materiału dowodowego, pracownicy CANARD prowadzić będą dalsze czynności wyjaśniające w sprawie naruszenia przepisów ruchu drogowego. Wtedy do właściciela pojazdu, ustalonego dzięki automatycznej wymianie informacji z Centralną Ewidencją Pojazdów, kierowane jest wezwanie do wskazania kierującego pojazdem.
Źródło: Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym