W środę 28 września pociągi metra dojadą do nowych stacji po wschodniej stronie Wisły. Metro na Bródnie zapewni sprawną komunikację Targówka i Białołęki z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Jednocześnie większość dotychczasowych linii autobusowych zostanie, pojawią się nowe, a część wschodniej Białołęki zyska dojazd do metra nawet co kilka minut. Zmian w komunikacji naziemnej będą obowiązywać od soboty, 1 października.
Zbliża się dzień otwarcia nowego odcinka metra M2 na Targówku, czyli dwóch stacji na Bródnie (Kondratowicza i Bródno) i jednej na Zaciszu (Zacisze) – zakończyły się odbiory i otrzymaliśmy pozwolenia na użytkowanie.
Wiąże się to z korektami tras komunikacji naziemnej, aby jak najlepiej wykorzystać najsprawniejszy środek transportu jakim jest metro i jednocześnie zapewnić optymalną sieć połączeń lokalnych. W godzinach porannego szczytu z ulicy L. Kondratowicza w kierunku Pragi i centrum w ciągu godziny wyruszy kilkanaście pociągów metra, które mogą przewieźć ok. 30 tys. pasażerów – czyli dwa razy więcej niż wszystkie kursujące tam autobusy i tramwaje. Podróż do centrum, na ulicę Świętokrzyską, zajmie tylko ok. 20 minut.
Przeprowadziliśmy konsultacje społeczne – spotkaliśmy się z mieszkańcami online i „na żywo”. Podczas czterech spotkań–warsztatów (na Pradze Północ, Targówku i Białołęce) rozmawialiśmy z blisko 230 osobami, zebraliśmy ok. 155 ankiet. Spotkania online obejrzało (bezpośrednio i zapis) ponad 3,2 tys. osób. Na specjalną skrzynkę mailową wpłynęło ok. 1,9 tys. ankiet dotyczących propozycji korekt w prawobrzeżnej Warszawie. Przygotowanie ostatecznego projektu poprzedziły również spotkania z miejskimi i dzielnicowymi radnymi z Targówka i Białołęki. Radni przekazali wnioski i spostrzeżenia pasażerów zebrane podczas spotkań z mieszkańcami, konsultowali się z naszymi specjalistami od przygotowywania tras i rozkładów jazdy. Dziękujemy wszystkim, którzy chcieli się z nami podzielić swoimi spostrzeżeniami, propozycjami i lokalną wiedzą.
Wszystkie wnioski i uwagi dotyczące relacji, w których podróżują mieszkańcy, ich propozycje nowych połączeń przeanalizowaliśmy i „nałożyliśmy” na siatkę możliwych podróży z metrem już kursującym na dłuższej trasie. Dodatkowym założeniem było wykorzystanie wprowadzanych modyfikacji do poprawy połączeń między osiedlami i dzielnicami w tej części prawobrzeżnej Warszawy.
Trasy linii tramwajowej 25 (tramwaje tej linii będą kursowały w dni powszednie) i autobusowej 314 nie zmienią się, autobusy linii 112, 169, 409 i 500 wrócą na trasę sprzed budowy metra. Linia 134 nadal łączyć będzie wschodnią Białołękę z Marymontem i stacją metra linii M1. Niewielkie zmiany tras, w porównaniu z dziś obowiązującymi, wprowadzimy dla autobusów linii 145 i 156 – tak aby jak najlepiej dowoziły mieszkańców do stacji metra Kondratowicza. Dodatkowo autobusy linii 156 skierujemy na Dworzec Wschodni przez osiedle Wilno, tam także od stacji metra M2 dojadą autobusy linii 356. Do Dworca Centralnego z Białołęki nadal dojadą autobusy linii 160. Do linii metra M2 na osiedlu Bródno skierujemy autobusy linii 104, 134 (w weekendy), 176, 199, 204, 240, 245, 256 i 527. Wydłużymy tam też linię 326, która łączyć będzie teraz obie linie metra. Przestaną jeździć autobusy linii 412 i E–9, bo ich relacje zastąpią inne linie oraz metro. Trasa linii 118 zostanie skrócona – autobusy nie będą jeździły na prawy brzeg Wisły, bo najszybszym połączeniem Powiśla z Bródnem będzie metro. Tramwaje uruchomionej na czas budowy metra linii 41 jako linia 17 pojadą w dni powszednie od al. Jana Pawła II na Tarchomin, co poprawi połączenie zachodniej Białołęki z centrum i Mokotowem. Z Bródna w al. Jana Pawła II (do ronda ONZ) najszybciej będzie można dojechać metrem.
Główną linią dojazdową do metra ze wschodniej Białołęki pozostanie linia 527 – autobusy będą jeździły najkrótszą trasą do najbliższej stacji M2 czyli Kondratowicza. Mieszkańcy Białołęki zyskają także wiele nowych połączeń, np. nowa linia 226 połączy wschodnią Białołękę z metrem linii M2 na osiedlu Bródno, a autobusy nowej linii 233 pojadą przez cały tydzień z Tarchomina na Kępę Tarchomińską. Mieszkańcy wschodniej Białołęki będą mieli zapewniony dojazd do dwóch linii metra M1 i M2.
Usprawnimy także dojazd do metra z sąsiednich miejscowości – autobusy z Marek i Ząbek czyli 145, 199, 240 i 245 przejadą obok stacji metra Kondratowicza (linia 240 skończy przy niej swoją trasę).
Nowe trasy i połączenia będą przez nas obserwowane. Przeanalizujemy dane z bramek metra, ze zliczarek w autobusach oraz z tramwajów. Na podstawie danych z liczników pasażerów zamontowanych w pojazdach wiemy ile osób wsiada i wysiada na konkretnych przystankach, na jakich odcinkach tras ilu jest pasażerów, jakie są popularne przystanki, na których odbywa się duża wymiana pasażerów. Te dane pozwolą na ocenę wprowadzonych rozwiązań i wskażą kierunek ewentualnych korekt.
Uwaga, część autobusów po otwarciu metra będzie jeździła trasami objazdowymi, bo trwa przebudowa skrzyżowania ulicy Zdziarskiej i Ostródzkiej na Białołęce, prace wodociągowe na ulicy Kobiałka na Białołęce, na ulicy L. Kondratowicza na Targówku oraz ulicy marsz. J. Piłsudskiego w Ząbkach. Zaznaczamy to w szczegółowych informacjach o trasie danej linii.
Oto szczegóły:
Linia 104
Autobusy pojadą do najbliższej stacji metra co usprawni komunikację z rejonu ulic Białołęckiej i Echa Leśne do metra. Kursować będą częściej w godzinach szczytu.
104: BRZEZINY – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Echa Leśne – Wielkiego Dębu – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO
Linia 112
Autobusy tej linii zapewnią sprawne połączenie ze stacją metra osiedli zlokalizowanych w rejonie Trasy Toruńskiej.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
112: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – metro KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – metro BRÓDNO – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO – KURSY WYDŁUŻONE: Człuchowska – Lazurowa – Połczyńska – KAROLIN
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
112: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – metro BRÓDNO – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO – KURSY WYDŁUŻONE: Człuchowska – Lazurowa – Połczyńska – KAROLIN
Linia 118
Trasa zostanie skrócona do Powiśla, a tym samym autobusy 118 będą wycofane z trasy S8 i Wisłostrady, gdzie mają trudności z przejazdem. Z Bródna na Powiśle dojadą pociągi metra M2.
118: METRO POLITECHNIKA – L. Waryńskiego – pl. Konstytucji – Piękna – Al. Ujazdowskie – Książęca – Ludna – Solec – Dobra – Tamka – Wybrzeże Kościuszkowskie – Zajęcza – Dobra – MARIENSZTAT (powrót: Nowy Zjazd – Wybrzeże Kościuszkowskie – Karowa – Dobra – Solec)
Linia 120
Korekta trasy – autobusy pojadą do metra ulicami Malborską i L. Kondratowicza, z większą niż dziś częstotliwością, w szczycie co 15 minut. Na ulicy Głębockiej, razem z liniami 240 i 256, autobusy podjadą na przystanek co 5-10 minut. Utrzymane zostanie także bezpośrednie połączenie wschodniej Białołęki i Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim. Autobusy zatrzymają się także na nowym przystanku przy ulicy Malborskiej.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
120: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).
Trasa do czasu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
120: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka –– Olsztyńska – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Linia 126
Skierujemy autobusy na Tarchomin co poprawi lokalne połączenia pomiędzy osiedlami Tarchomin i Marywilska. Razem z liniami 145 i 156 zapewni dojazd do stacji metra Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej. Autobusy linii 126 pozostaną na obecnej trasie przebiegającej ulicami Marywilską i Wysockiego na wprost z uwagi na utrzymanie obecnej trasy linii 314 zapewniającej połączenie osiedli Tarchomin i Marywilska ze strefą przemysłową na Żeraniu Wschodnim. Obsługę rejonu osiedla Nowodwory oraz części ulicy J. Mehoffera przejmie nowa linia 233 powstała z przekształcenia linii 333.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
126: TARCHOMIN – W. Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska (powrót: Światowida – Świętosławskiego) – Światowida – Modlińska – (wybrane kursy: Ekspresowa – A. Fleminga – Ekspresowa) – Płochocińska – (wybrane kursy: Płytowa – Kupiecka – Płytowa) –– Marywilska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Głębocka – CH TARGÓWEK
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
126: TARCHOMIN – W. Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska (powrót: Światowida – Świętosławskiego) – Światowida – Modlińska – (wybrane kursy: Ekspresowa – A. Fleminga – Ekspresowa) – Płochocińska – (wybrane kursy: Płytowa – Kupiecka – Płytowa) – Marywilska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Głębocka – CH TARGÓWEK
Linia 132
Autobusy linii 132 pojadą ulicą Głębocką, zgodnie z uzgodnionym wcześniej projektem rozbudowy sieci WTP na Białołęce. Połączą wschodnią Białołękę z linią metra M1 oraz Żoliborzem i Bielanami. Na ulicy Głębockiej zastąpią linię E-9 kursującą tylko w godzinach szczytu. Z kolei na ulicy Ostródzkiej połączenie w relacji do stacji metra Marymont nadal zapewniać będzie linia 134, natomiast do osiedli Grodzisk i Lewandów linia 204 na nowej trasie.
132: OS. DERBY – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska)
Linia 134
Autobusy tej linii nadal łączyć będą wschodnią Białołękę z Marymontem, w tym linią metra M1. W dni powszednie pojadą najkrótszą trasą przebiegającą trasą S8, natomiast w weekendy, kiedy nie kursują autobusy linii 326, 134 zostaną skierowane na trasę przebiegającą przez osiedle Bródno obok stacji linii metra M2 zapewniając połączenie z obiema liniami metra. Pasażerów z Olesina zabiorą tak jak obecnie co 20 minut w szczycie oraz co 30 poza nim i w święta. Linia zapewni wygodną przesiadkę do linii tramwajowych kursujących ciągiem ulicy Rembielińskiej.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
134: OLESIN – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – (w weekend: Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska) – most gen. S. Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska)
Trasa do czasu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
134: OLESIN – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Toruńska – (w weekend: Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska) – most gen. S. Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska)
Linia 145
Obecna trasa będzie w większości stałą trasą tej linii. Autobusy 145 zapewnią dojazd do stacji Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej. Wszystkie autobusy do Ząbek będą ruszały z jednej stacji metra – Kondratowicza (linie 145, 199 i 245).
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
145: ŻERAŃ FSO – Modlińska – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa – Ząbki: Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Warszawa: Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
145: ŻERAŃ FSO – Modlińska – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa – Ząbki: Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Warszawa: Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy marsz. J. Piłsudskiego w Ząbkach:
145: ŻERAŃ FSO – Modlińska – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa – Ząbki: Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – ks. I. Skorupki – Kwiatowa – W. Sikorskiego – Gajowa – Kosynierów – S. Maczka – Powstańców – marsz. J. Piłsudskiego – Warszawa: Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA
Linia 156
Obecna trasa na Bródnie zostanie w większości przyjęta jako stała i tym samym wraz z liniami 126 i 145 zapewni dojazd do stacji Kondratowicza z ulic Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej. Zgodnie z wnioskami mieszkańców autobus będzie łączył Osiedle Wilno z Dworcem Wschodnim. Autobusy będą jeździły ulicami Borzymowską i Trocką, aby wzmocnić komunikację na tych ulicach.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
156: METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota–Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP Zacisze Wilno – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
156: METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota–Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP Zacisze Wilno – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Linia 160
Autobusy, zgodnie z wnioskami mieszkańców Targówka i Białołęki, nadal będą łączyły bezpośrednio te dzielnice z Trasą W-Z i Śródmieściem, w tym z Dworcem Centralnym. Nastąpi korekta przebiegu trasy w rejonie stacji metra Kondratowicza, aby dojazd do tej stacji był lepszy. Autobusy linii 160 tak jak 120 kursować będą w obu kierunkach ulicami Malborską i L. Kondratowicza i zatrzymają się przy stacji metra, a także na nowym przystanku przy ulicy Malborskiej.
160: DW. CENTRALNY – Emilii Plater – Świętokrzyska – metro RONDO ONZ – (powrót: al. Jana Pawła II – tunel pod al. Jana Pawła II – jezdnia płn. Dw. Centralnego) – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – metro RATUSZ ARSENAŁ – most Śląsko–Dąbrowski – metro DWORZEC WILEŃSKI – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Handlowa – Unicka – Trocka – METRO TROCKA–Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka – Jesiennych Liści – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – (powrót Skośna – L. Berensona) – GRODZISK
Linia 169
Linia wróci na trasę podstawową przebiegającą ulicą L. Kondratowicza, ale do czasu otwarcia dla ruchu tej ulicy w rejonie Szpitala Bródnowskiego oraz parku, trasa i częstotliwość kursowania pozostaje jak obecnie.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
169: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA – św. Wincentego – 11 Listopada – Ratuszowa – Inżynierska – Wileńska (powrót: Targowa – 11 Listopada) – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
169: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Toruńska – Krasnobrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – 11 Listopada – Ratuszowa – Inżynierska – Wileńska (powrót: Targowa – 11 Listopada) – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
Linia 176
Autobusy tej linii pojadą do najbliższej stacji metra Bródno, gdzie bezpośrednio dowiozą pasażerów z Choszczówki, Płud i Marcelina. Przy stacji metra mieszkańcy tych osiedli będą mieli także możliwość przesiadki do tramwajów.
176: CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – (powrót: J. Mehoffera – Raciborska) – J. Mehoffera – Polnych Kwiatów – Parowozowa – Ołówkowa – Bohaterów – Czołowa – Marywilska – P. Wysockiego – Bazyliańska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO
Linia 199
Autobusy zapewnią dowóz do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno–Podgrodzie. Dzięki temu wszystkie autobusy do Ząbek będą ruszały ze wspólnego przystanku przy jednej stacji metra – Kondratowicza (linie 145, 199 i 245) natomiast mieszkańcy osiedla Podgrodzie zyskają dodatkowy autobus dowożący do stacji metra Kondratowicza.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
199: REMBERTÓW STRZELNICA – al. gen. A. Chruściela „Montera” – I. Paderewskiego – Czwartaków – Żołnierska – Zielonka: al. marsz. J. Piłsudskiego – Ząbki: Szwoleżerów – F. Stefczyka – gen. W. Sikorskiego – Kwiatowa – Orla – Wojska Polskiego – A. Leszczyckiego – (powrót: Kwiatowa – Szwoleżerów – R. Żbikowskiego) – Stefana Batorego – Warszawa: Bystra – Radzymińska – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – Chodecka – BRÓDNO–PODGRODZIE
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
199: REMBERTÓW STRZELNICA – al. gen. A. Chruściela „Montera” – I. Paderewskiego – Czwartaków – Żołnierska – Zielonka: al. marsz. J. Piłsudskiego – Ząbki: Szwoleżerów – F. Stefczyka – gen. W. Sikorskiego – Kwiatowa – Orla – Wojska Polskiego – A. Leszczyckiego – (powrót: Kwiatowa – Szwoleżerów – R. Żbikowskiego) – Stefana Batorego – Warszawa: Bystra – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA
Linia 204
Autobusy tej linii dojadą do stacji metra Bródno. Dowiozą one pasażerów z ulicy Białołęckiej; na odcinku: Ostródzka – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Grodzisk zastąpią linię 132 zachowując połączenie poprzeczne rejonu ulicy Ostródzkiej z Grodziskiem i Lewandowem. Zwiększona będzie częstotliwość kursowania w godzinach szczytu.
204: GRODZISK – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO. Powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Łabiszyńska – Kopijników – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Ostródzka – Olsztyńska – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – GRODZISK
Linia 212
Linia zapewni ważny dla mieszkańców Targówka dojazd do przystanków BALKONOWA przy skrzyżowaniu ulic Chodeckiej i Matki Teresy z Kalkuty, ale po otwarciu ulicy L. Kondratowicza w rejonie Szpitala Bródnowskiego. Do tego czasu trasa pozostaje bez zmiana obsługę tego przystanku zapewnią inne linie kursujące trasami objazdowymi omijające zamkniętą ulicę L. Kondratowicza
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
212: CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – metro KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
212: CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – metro KONDRATOWICZA – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – metro TROCKA – Unicka – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA
Linia 226
Nowa całotygodniowa linia zapewniająca połączenie rejonu osiedla Zielona Dolina oraz ulic Kąty Grodziskie – L. Berensona – Ostródzka (po otwarciu połączenia ulicy Zdziarskiej Ostródzką autobusy pojadą bezpośrednio tymi ulicami z pominięciem przejazdu Kąty Grodziskie – L. Berensona) z linią metra M2 na stacji Bródno. Dzięki odpowiedniej koordynacji rozkładów jazdy linie 134 i 226 w weekendy dowiozą pasażerów z ulicy Ostródzkiej do drugiej linii metra co 15 minut natomiast w tygodniu razem z linią 326 co 10 minut w szczycie i co 15 minut poza nim.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
226: MAŃKI-WOJDY – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO
Trasa do czasu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
226: ZDZIARSKA-KANAŁ – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO
Linia 233
Nowa całotygodniowa linia, która zastąpi linię 333 na wydłużonej trasie. Zapewni połączenie Kępy Tarchomińskiej i Bukowa z tramwajami i szkołami na Nowodworach oraz z obszarem Tarchomina, poprawi dojazd z ulicy J. Mehoffera do tramwaju na Światowida, a na Nowodworach przejmie część dawnej trasy linii 126.
233: KĘPA TARCHOMIŃSKA – Kępa Tarchomińska – Bukowska – Przyrzecze – Gąsiorowskiej – Główna – Modlińska (powrót: Modlińska – Przyrzecze) – Aluzyjna – Sprawna – Odkryta – Dzierzgońska – Światowida – H. Ordonówny – J. Mehoffera – Światowida – W. Świętosławskiego – TARCHOMIN (powrót: Świętosławskiego – Świderska)
Linia 240
Autobusy dojadą do najbliższej stacji metra czyli Kondratowicza. Dzięki krótszej trasie i pominięciu trasy S8 generującej duże utrudnienia w ruchu, poprawi się punktualność i regularność kursowania. Autobusy razem z linią 256 dowiozą pasażerów z obszaru Lewandowa do metra. Na wspólnym odcinku trasy czyli na ulicach Lewandów i Głębockiej będą pojawiać się na przystankach co 10 minut w godzinach szczytu i co 15 minut w pozostałych porach. Autobusy linii 240 będą się zatrzymywały na wspólnym przystanku z liniami 120 i 256 na ulicy L. Kondratowicza przy stacji metra w kierunku ulicy Głębockiej. Autobusy zatrzymają się także na nowym przystanku przy ulicy Malborskiej. Przy stacji metra KONDRATOWICZA będzie też możliwość przesiadki pomiędzy autobusami linii 240 jadącymi z Marek a 112 poruszającymi się w kierunku Żerania po dawnej trasie linii 240.
240: MARKI /PUSTELNIK/ – Duża – al. marsz J. Piłsudskiego – Sosnowa – T. Kościuszki – Warszawa: Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka (powrót: Głębocka – Lewandów) – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka
Linia 245
Tak jak w przypadku linii 199 skierujemy autobusy linii 245 do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno–Podgrodzie. Wszystkie autobusy do Ząbek (linie 145, 199 i 245) będą zabierały pasażerów z jednego przystanku przy stacji metra Kondratowicza a mieszkańcy osiedla Podgrodzie zyskają dodatkowy autobus dowożący do stacji metra Kondratowicza.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
245: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – L. Kondratowicza – metro KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa- Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Powstańców – gen. S. Maczka – Kosynierów – Gajowa – ZĄBKI /MACZKA
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
245: METRO TROCKA – Trocka – Radzymińska – Łodygowa – Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Powstańców – gen. S. Maczka – Kosynierów – Gajowa – ZĄBKI /MACZKA
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy marsz. J. Piłsudskiego w Ząbkach:
245: METRO TROCKA – Trocka – Radzymińska – Łodygowa – Ząbki: Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – ks. I. Skorupki – Kwiatowa – W. Sikorskiego – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – ZĄBKI /MACZKA/
Linia 256
Autobusy dojadą do najbliższej stacji linii metra M2, czyli stacji Kondratowicza. Przywrócone zostanie funkcjonowanie linii w weekendy. Autobusy razem z linią 240 dowiozą pasażerów z obszaru Lewandowa do metra. Na wspólnym odcinku trasy czyli na ulicach Lewandów i Głębockiej będą pojawiać się na przystankach co 10 minut w godzinach szczytu i co 15 minut w pozostałych porach. Autobusy linii 256 będą się zatrzymywały na wspólnym przystanku z liniami 120 i 240 na ulicy L. Kondratowicza przy stacji metra w kierunku Głębockiej. Autobusy zatrzymają się także na nowym przystanku przy ulicy Malborskiej .Jednocześnie zgodnie z wnioskami mieszkańców, autobusy linii 256 nadal będą dojeżdżać do szkoły przy ulicy Zaułek.
256: ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA. Powrót: METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka – Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Zaułek – ZAUŁEK-SZKOŁA
Linia 262
Autobusy linii 262 pojadą trasą ustaloną w trakcie konsultacji związanych z otwarciem stacji Trocka. Termin wprowadzenia zmian uzależniony jest od wybudowania przez Urząd Dzielnicy Targówek przystanków na ulicach Krośniewickiej, Kościeliskiej i Władysława Łokietka.
Trasa docelowa po zakończeniu budowy przystanków:
262: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW
Trasa do czasu zakończenia budowy przystanków:
262: METRO TROCKA – Trocka – Radzymińska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW
Linia 326:
Dla umożliwienia pasażerom z ulic Ruskowy Bród i Zdziarskiej dojazdu do linii metra M2, wydłużymy trasę linii 326 od strony metra Marymont i ulicy Płochocińskiej do linii metra M2 na os. Bródno (od skrzyżowania ulic Kobiałka i Ruskowy Bród). Autobusy będą kursowały nie tylko w godzinach szczytu, ale także poza nim co poprawi obsługę osiedli zlokalizowanych w rejonie ulicy Kobiałka i Płochocińskiej. Wraz z linią 226 na wspólnej trasie zapewni połączenie z linią metra M2 z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 15 minut poza nim w dni powszednie.
Uwaga, do czasu zakończenia prac wodociągowych na skrzyżowaniu ulic Kobiałka i Ruskowy Bród, trasa linii 326 nie zmieni się.
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
326: METRO MARYMONT – Włościańska – Żelazowska (powrót J. Słowackiego – Włościańska) – al. Armii Krajowej – most Grota-Roweckiego – Toruńska – Modlińska – Płochocińska – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO
Trasa do czasu zakończenia przebudowy skrzyżowania ulic Ostródzkiej i Zdziarskiej:
326: METRO MARYMONT – Włościańska – Żelazowska (powrót J. Słowackiego – Włościańska) – al. Armii Krajowej – most Grota-Roweckiego – Toruńska – Modlińska – Płochocińska – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO
Linia 356
Nowa linia, która zapewni połączenie Targówka Mieszkaniowego ze szkołami przy ulicy Mieszka I w dni nauki szkolnej oraz połączenie z metrem Osiedla Wilno, po wycofaniu z jego obszaru linii 256. Na wspólnym odcinku trasy pomiędzy osiedlem Wilno a Targówkiem Mieszkaniowym autobusy pojawiać się będą na przystankach co 10 minut w godzinach szczytu.
356: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – metro TARGÓWEK MIESZKANIOWY – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE-WILNO
Linie 409 i 500
Autobusy wrócą na trasę podstawową przebiegającą ulicą L. Kondratowicza, ale do czasu otwarcia dla ruchu tej ulicy w rejonie Szpitala Bródnowskiego, trasa i częstotliwość kursowania będzie taka jak dziś. Na prośbę pasażerów autobusy zatrzymają się na dodatkowych przystankach NIWA oraz ROGOWSKA
Trasa docelowa po zakończeniu przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
409/500: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA – św. Wincentego – S. Starzyńskiego – …i dalej swoimi trasami
Trasa do czasu zakończenia przebudowy ulicy L. Kondratowicza:
409/500: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – S. Starzyńskiego – … i dalej swoimi trasami
Linia 527:
Główna linia dowozowa do najbliższej stacji metra Kondratowicza z osiedla Derby. Autobusy będą podjeżdżały na przystanki co pięć minut w szczycie oraz co 10 minut w pozostałych porach. Pomiędzy przystankami CH TARGÓWEK a METRO KONDRATOWICZA autobusy pojadą bez zatrzymania na przystankach pośrednich.
527: GRODZISK – Skośna – L. Berensona (powrót: Głębocka – Lewandów – Skośna) – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: L. Kondratowicza – Malborska
fot. Metro Warszawskie