Przepisy ustawy o samorządzie gminnym obligują gminy do przygotowania raportu rocznego. To także dobra okazja do zaprezentowania działań gminy w ubiegłym roku w skonsolidowanej formie.
Zapraszamy Państwa do lektury raportu za 2022 r. w formule strony internetowej, umożliwiającej szybszą i lepszą nawigację. Oczywiście dla osób, które preferują tradycyjną formę, przygotowaliśmy dokument w formacie PDF. Znajdą tam Państwo informacje m.in. o inwestycjach, budżecie, edukacji, demografii, ochronie środowiska, ładzie przestrzennym czy sporcie i kulturze – mówi Anna Marchlik, sekretarz miasta.
Przygotowanie raportu rocznego jest dobrą okazją do podziękowań: dla mieszkańców, dla organizacji pozarządowych, dla przedsiębiorców oraz dla pracowników wszystkich jednostek samorządowych miasta. Ubiegły rok nie był łatwy i wymagał wielkiego wysiłku. Dziękuję Wam, że daliście radę! Dobra robota! – podsumowuje Jacek Orych, burmistrz Marek
Dodatkowo oddajemy w Państwa ręce broszurę, która ma zachęcić Państwa do dyskusji nad raportem.
Nad raportem o stanie gminy pochyli się Rada Miasta Marki. Rozpatrzy go podczas sesji, na której podejmowana będzie uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Termin sesji ustalony zostanie przez Przewodniczącą Rady Miasta Marki.
Mieszkaniec, który zechciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącej Rady Miasta Marki pisemne zgłoszenie, które musi być poparte co najmniej 50 podpisami. Zgłoszenie trzeba złożyć w Urzędzie Miasta Marki w Biurze Rady Miasta, al. Marsz. J. Piłsudskiego 95 w Markach, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15 (decyduje termin złożenia zgłoszenia).
Raport wraz ze wzorem zgłoszenia do udziału w debacie oraz klauzulą informacyjną dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej UM Marki.