Ogłoszenie Zarządu Powiatu Wołomińskiego o przedłużeniu naboru kandydatur do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w powiecie wołomińskim Zarząd Powiatu Wołomińskiego przedłuża nabór kandydatur do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w powiecie wołomińskim.
Zadania Rady:
1) opiniowanie projektów strategii rozwoju;
2) opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych, o której mowa w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz współpracy z organizacjami i podmiotami, w tym programów współpracy;
3) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji oraz podmiotów;
4) udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami oraz podmiotami;
5) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecenia tych zadań do realizacji przez organizacje oraz podmioty oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.
Kandydatów do pracy w Powiatowej Radzie Działalności Pożytku Publicznego w powiecie wołomińskim mogą zgłaszać organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność na terenie powiatu wołomińskiego. Jedna organizacja, może zgłosić jednego kandydata.
Zgłoszenie* zawierające:
1) dane podmiotu zgłaszającego kandydata;
2) dane kandydata;
3) krótki opis rodzaju i zakresu działalności podmiotu zgłaszającego kandydata;
4) informację prezentującą kandydata, określającą kwalifikacje przydatne do wykonywania zadań członka Rady;
5) rekomendacje 2 podmiotów działających w sferze pożytku publicznego;
6) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie oraz udział w pracach Rady;
7) zgodę kandydata na przetwarzanie danych osobowych,
należy złożyć w jednym z niżej wskazanych sposobów:
1) osobiście w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Wołominie przy ul. Prądzyńskiego 3, w godzinach: poniedziałek 9:00 – 17:00, wtorek – czwartek 8:00 – 16:00, piątek 8.00 – 15.00 lub za pośrednictwem WRZUTNI ustawionej przed wejściem A do budynku Starostwa, dostępnej przez całą dobę;
2) drogą elektroniczną – opatrzone podpisem elektronicznym:
• za pośrednictwem e-PUAP lub
• na adres e-mail: kancelaria@powiat-wolominski.pl;
3) za pośrednictwem poczty lub poczty kurierskiej na adres:
Starostwo Powiatowe w Wołominie – ul. Prądzyńskiego 3, 05-200 Wołomin,
w terminie do dnia 4 listopada 2022 r. (liczy się data wpływu do siedziby Starostwa).
W skład Rady wchodzi 8 członków, w tym 4 przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy. W przypadku zgłoszenia przez organizacje większej liczby kandydatów, członkowie Rady zostaną wyłonieni w drodze losowania.
Pytania dot. działalności Rady należy kierować do Wydziału Spraw Obywatelskich Starostwa za pośrednictwem internetu: wso@powiat-wolominski.pl, telefonicznie: (22) 346-11-04 lub osobiście: siedziba Starostwa – przyziemie wejście B, pokój nr 112.
* Formularz zgłoszenia kandydata można pobrać ze strony https://samorzad.gov.pl/web/powiat-wolominski (zakładka Co robimy – Rada Działalności Pożytku Publicznego) lub z Wydziału Spraw Obywatelskich Starostwa pokój nr 011 lub 012.
Materiały
Formularz_zgłoszenia_kandydata_RDPP
Formularz_zgłoszenia_kandydata_RDPP.docx