Prowadzone są przygotowania do wzmocnienia wiaduktu południowego, po którym będzie odbywał się ruch po wyburzeniu wiaduktu północnego. Na wzmocnionym wiadukcie wyznaczone zostaną po dwa pasy w każdym kierunku, z których jeden pas w każdą stronę będzie przeznaczony dla autobusów.
Buspasy powstaną także na ul. A. Krzyckiego, Marynarskiej, al. Stanów Zjednoczonych, Ostrobramskiej, Łopuszańskiej i Czerniakowskiej pomiędzy mostem Łazienkowskim a Siekierkowskim. Nowo wyznaczony pas dla autobusów pod rondem Jazdy Polskiej połączy się z istniejącym w rejonie ul. Marszałkowskiej.
Kierowcy będą mogli skorzystać z alternatywnej trasy objazdowej poprowadzonej ciągiem ulic: L. Waryńskiego, Spacerową, J. Gagarina. W celu poprawienia płynności ruchu na objeździe wyznaczone zostaną dodatkowe pasy: do skrętu w prawo z al. Armii Ludowej w ul. Waryńskiego oraz do skrętu w lewo z ul. J. Gagarina w ul. Czerniakowską. Zmienione zostaną programy sygnalizacji świetlnej na 37 skrzyżowaniach, a na skrzyżowaniu ul. Jana III Sobieskiego i Beethovena pojawią się nowe światła. Powstaną też buspasy w Dolinie Służewieckiej i al. gen. W. Sikorskiego ? na odcinku od ulicy Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego.
Po wprowadzeniu czasowej organizacji ruchu, co nastąpi w pierwszym kwartale 2022 r., wykonawca wyburzy wiadukt północny, a następnie przystąpi do jego odbudowy. Wiadukt południowy zostanie rozebrany po przełożeniu ruchu na odbudowany wiadukt północny.
Urzędnicy zapowiadają likwidację uczęszczanych przystanków autobusowych przy stadionie Legii i Liceum im. Batorego. Przygotowania do remontu idą pełną parą. (…) Autobusy na Trasie Łazienkowskiej nie będą się zatrzymywać między pl. Na Rozdrożu a ul. Saską. Nie będzie zmian tras, a obsługa przystanków Rozbrat i Torwar, nieczynnych na Trasie Łazienkowskiej, ma się odbywać przez istniejące linie autobusowe „od dołu”, czyli na Wisłostradzie i rondzie Sedlaczka (Myśliwiecka/Rozbrat).- informuje Wyborcza.pl
Nowe obiekty będą miały większą wytrzymałość i wyższą klasę nośności. Powstaną przy nich obustronne ciągi pieszo-rowerowe i pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej potrwa do marca 2024 r.
Źródło: UM Warszawa