Protokół z konsultacji dot. zezwoleń na sprzedaż alkoholu w Zielonce

Protokół z konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miasta Zielonka w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży na terenie Miasta Zielonka.

Podstawa prawna

Konsultacje społeczne dotyczące przedmiotowego projektu uchwały Rady Miasta Zielonka odbyły się zgodnie z zarządzeniem nr 17/19 Burmistrza Miasta Zielonka z dnia 30 stycznia 2019 r.

Cel konsultacji

Celem konsultacji było:

  1. przekazanie mieszkańcom Miasta Zielonka szczegółowych informacji dotyczących  projektu uchwały określającej maksymalną liczbę zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
  2. poznanie opinii mieszkańców na temat przedmiotowych projektów uchwał Rady Miasta Zielonka oraz zebranie uwag i wniosków mieszkańców w celu uzyskania jak najszerszej społecznej akceptacji dla planowanych rozwiązań w zakresie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i zasad usytuowania na terenie miasta Zielonka miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Opis przebiegu konsultacji

Konsultacje odbyły się w dniach 11 ? 15 lutego 2019 r. Objęły one swoim zasięgiem wszystkich zainteresowanych przedmiotem konsultacji mieszkańców Miasta Zielonka oraz organizacje pozarządowe, podmioty gospodarcze, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe  z terenu Miasta Zielonka.

Projekt uchwały, stanowiący przedmiot konsultacji, został udostępniony:

  1. w formie elektronicznej poprzez zamieszczenie go na stronie internetowej miasta www.zielonka.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Zielonka;
  2. w wersji papierowej do wglądu w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Zielonka, ul. Lipowa 5.

Mieszkańcy Zielonki, organizacje pozarządowe, podmioty gospodarcze oraz wspólnoty            i spółdzielnie mieszkaniowe mieli możliwość wyrażenia swojej opinii i wniesienia uwag          w przedmiotowej sprawie w dwóch formach:

  1. pisemnej – na formularzu konsultacyjnym, wysłanym drogą pocztową na adres Urzędu Miasta Zielonka lub złożonym w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Zielonka;
  2. elektronicznej – za pomocą poczty elektronicznej, poprzez wysłanie opinii na adres um@zielonka.pl.

Wyniki konsultacji

Łącznie w czasie konsultacji wpłynął jeden wniosek.

Konsultant wniósł o:

  1. zwiększenie ilości zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  2. przedłużanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych z terminem co najmniej na 5 lat;
  3. przedłużanie zezwolenia na sprzedaż bez wnoszenia wniosku;
  4. cofanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podmiotom gospodarczym, które nie przestrzegają  określonych w ustawie  zasad  sprzedaży  napojów alkoholowych.

Imienne wyszczególnienie osób biorących udział w konsultacjach:

1. Ireneusz Trzciński

Wskazanie wynikające z konsultacji: przedstawić Komisjom Rady Miasta Zielonka           do rozpatrzenia i ewentualnego uwzględnienia uwag/wniosków konsultanta.

Uwagi

Należy zauważyć, że wniosek konsultanta, dotyczący przedłużania zezwolenia na sprzedaż bez wnoszenia wniosku, jest niezgodny z obowiązującym prawem. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2137 z późn. zm.), sprzedaż napojów alkoholowych może być prowadzona tylko na podstawie zezwolenia wydanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta), właściwego ze względu na lokalizację punktu sprzedaży, na  podstawie  wniosku przedsiębiorcy.

Źródło: UM Zielonka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.