W ostatnich dniach PKP PLK ogłosiły postępowanie przetargowe na wykonawcę drugiego tunelu pod linią kolejową w Zielonce w ciągu ulic Inżynierska-Leśna-Słowackiego. Obiekt ma być gotowy nie wcześniej niż w 2020 roku.
Przedmiotem Zamówienia o głoszonego przez Kolej jest aktualizacja dokumentacji projektowej, pozyskanie na jej podstawie decyzji administracyjnych (decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej lub decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego i Pozwolenia na Budowę), wybudowanie obiektów na podstawie ww. dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla skrzyżowania bezkolizyjnego łączącego ul. Inżynierską z rejonem ul. Leśnej i Słowackiego w Zielonce.
Na czym ma polegać inwestycja? W ciągu ulic Słowackiego-Leśna- Inżynierska ma powstać ciąg drogowy ze ścieżką rowerową i chodnikami. Ulica Słowackiego i Leśna ma zostać połączona wiaduktem nad tunelem w ul. Kolejowej, a ulice Inżynierska i Leśna tunelem drogowym pod linią kolejową.
Tunel ma z założenia mieć charakter lokalny. Z tego też powodu skrajnia tunelu będzie niższa niż w ul. Kolejowej, by uniemożliwić przejazd samochodów o większych gabarytach.
Na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał 22 miesiące od podpisania umowy. Realnym terminem rozpoczęcia prac jest 2019 r. Oddania obiektu można spodziewać się nie wcześniej niż w 2020 r.
Szacunkowa wartość zadania to 28 mln zł. Inwestycja realizowana będzie z udziałem Funduszy Europejskich w ramach zadania ?Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych pn.: wykonanie skrzyżowań dwupoziomowych w Tłuszczu, Zielonce, Mokrej Wsi w ramach projektu CEF ?Prace na linii E75 na odcinku Sadowne ? Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów ? Sadowne