Pewne jest jedno! Polskie mięso zawsze w dobrym towarzystwie

Związek Polskie Mięso rozpoczyna IV edycję ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej ?Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.?

Tegoroczna edycja kampanii pod hasłem ?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie? to kontynuacja promocji polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego oraz ich przetworów. Jej nadrzędnym celem jest informowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Ponadto istnieje silna potrzeba edukacji konsumentów o pochodzeniu mięsa oraz wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Potrzeba poznania pochodzenia produktów spożywczych, w tym mięsa, jest wyraźnie obserwowana wśród polskich konsumentów, którzy nie zawsze potrafią rozpoznać żywność polskiego pochodzenia na półkach sklepowych.

Jak wynika z danych OECD (Organizacji Rozwoju Współpracy Gospodarczej) i FAO (Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) w roku 2020 na świecie wzrosła konsumpcja mięsa i wyniosła 325 mln t. Spożycie mięsa w UE wyniosło 69,8 kg na osobę. Według tych danych Europejczycy jedzą najwięcej wieprzowiny ? 33,5 kg na osobę. Na drugim miejscu znajduje się drób ? 24,3 kg na osobę.

Podczas trwania kampanii przedstawimy zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa drobiowego i wieprzo wego potwierdzone wynikami najnowszych badań. ?W sferze publicznej brakuje merytorycznej dyskusji i opinii ekspertów dotyczącej wpływu spożycia mięsa na zdrowie człowieka. Zbyt mało mówi się też o tym jak, ważna jest jego jakość, jaki wpływ na ekonomię ma zrównoważona hodowla trzody chlewnej i drobiu i jakimi sposobami powinno chronić się środowisko.? ? mówi prezes Zarządu Związku Polskie Mięso p. Witold Choiński.

Do udziału w kampanii zaproszeni zostali znani i cenieni eksperci. Prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, jako ekspert kampanii brała już udział poprzednich edycjach, doskonale porusza się w tematyce trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyk p. Dorota Osóbka.

Ambasadorami tegorocznej edycji zostało, znane ze swoich kulinarnych dokonań, rodzeństwo Grażyna (Gaja) Kuroń i Jakub Kuroń. Jakub przyznaje, że udział w kampanii jest świetną okazją do wspólnego gotowania i podzielenia się przepisami na dania z polskiej wieprzowiny i drobiu. Obiecał zaprosić do swojej kuchni, by wspólnie z siostrą pokazać jak przygotować tradycyjne polskie dania w nowej, zdrowszej wersji.

W trakcie kampanii poznamy między innymi najnowsze tendencje rynkowe dotyczące sprzedaży mięsa oraz zasady wybierania i kupowania dobrej jakości mięsa. W raporcie ?Wieprzowina ? Nowa Perspektywa?* naukowcy przekonują, że obecnie wieprzowina, dzięki zmianom jakie zaszły podczas dziesięcioleci doskonalenia świń w kierunku mięsnym, zawiera niewiele tłuszczu, jest mniej kaloryczna i charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą.

Z badań wynika, co potwierdza prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, że prawie 39% Polaków kupuje i spożywa mięso drobiowe, co daje około 27,5 kg tego mięsa rocznie na osobę. Dodatkowo Polska, niezmiennie od 2017 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów UE. 73% całego eksportu produktów drobiarskich trafiło na rynki krajów członkowskich UE.

Dowiemy się również, dlaczego w zrównoważonej diecie nie powinno zabraknąć wieprzowiny i drobiu. ?W prawidłowo zbilansowanej diecie jest miejsce dla dobrej jakości mięsa, w tym mięsa wieprzowego i drobiowego, które Polacy bardzo lubią. Ważne jednak jakie to mięso, skąd pochodzi, jaka jest jego jakość i świeżość oraz to, jakim zabiegom kulinarnym zostało poddane przed spożyciem? ? mówi dietetyk p. Dorota Osóbka.

Tegoroczne hasło kampanii: ?Zawsze w dobrym towarzystwie? nawiązuje zatem do wspólnego gotowania i biesiado- wania w gronie rodziny i przyjaciół, ale również do zbilansowanej diety i odpowiednio dobranych, dobrej jakości produktów na naszym stole.

Cykl spotkań, mających na celu popularyzację polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, rozpoczęła konferencja

?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w w dobrym towarzystwie?. W trakcie kampanii planowane są wydarze-nia specjalne, w których swój udział zapowiedzieli wyjątkowi goście. Część z tych spotkań odbędzie się w plenerze. Cała akcja potrwa do 31 lipca 2022 r.

Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

O Związku Polskie Mięso

Związek Polskie Mięso to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Zderzenie autocysterny i osobówki

W piątek 3 stycznia wieczorem na drodze wojewódzkiej 636 doszło do niezwykle groźnego wypadku.  W Woli Rasztowskiej autocysterna przewożąca olej napędowy zderzyła się [...]
0 komentarzy
Radzymin - nowe rozkłady jazdy gminnej komunikacji od 7 stycznia 2025

Radzymin – nowe rozkłady jazdy gminnej komunikacji od 7 stycznia 2025

Informujemy, że od 7 stycznia 2025 roku będą obowiązywały nowe rozkłady jazdy dla linii gminnych „R”. Szczegółowe informacje o zmianach znajdują się poniżej: [...]
0 komentarzy
Kultura za złotówkę także w 2025 roku

Kultura za złotówkę także w 2025 roku

Samorząd Mazowsza kontynuuje akcję „Kulturalna szkoła na Mazowszu” i Program N. Dzięki temu dzieci z zerówek, uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, a także osoby z [...]
0 komentarzy
Czas na wzmocnienie samorządów

Czas na wzmocnienie samorządów

Na progu nowego 2025 roku i rok po zaprzysiężeniu obecnego rządu samorządowcy podsumowują nierozwiązane wciąż problemy samorządów. Marszałek Adam Struzik zaapelował do premiera [...]
0 komentarzy
Autobus komunikacji miejskiej zderzył się z osobówką

Zderzenie autobusu komunikacji miejskiej z osobówką

W Wołominie 3 stycznia tuż przed godziną 8:30 doszło do zderzenia samochodu osobowego oraz autobusu komunikacji miejskiej. Na miejsce zdarzenia szybko przybyły zastępy [...]
0 komentarzy
Komenda Powiatowa PSP w Wołominie - podsumowanie 2024 roku

Komenda Powiatowa PSP w Wołominie – podsumowanie 2024 roku

2024 rok był dość pracowity dla wołomińskich strażaków. Łącznie na terenie powiatu zrealizowano 3501 interwencji, z czego ugaszono 1003 pożary, zlikwidowano 2150 miejscowych [...]
0 komentarzy

Zmiany kadrowe w Komendzie Powiatowej Policji w Wołominie

Dziś w wołomińskiej komendzie odbyły się uroczystości, związane ze zmianami na szczeblach kierowniczych dotyczące Komisariatu Policji w Kobyłce, Zielonce i Ząbkach. Ponadto Komendant [...]
0 komentarzy
To był dobry rok dla Mazowsza

To był dobry rok dla Mazowsza

Samorząd województwa w 2024 r. pomógł w realizacji aż 5 tysięcy inwestycji na całym Mazowszu – to rekordowa liczba dofinansowanych zadań! Na ten [...]
0 komentarzy

Radzymin – budżet na 2025 rok uchwalony

30 grudnia w godzinach nocnych, przy dużej frekwencji mieszkańców, Rada Miejska uchwaliła budżet na 2025 rok. Nowy budżet w liczbach: Dochody – 276,1 mln [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim, Wyszkowskim, Ostrowskim, Węgrowskim i Sokołowskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od  8 do 10 stycznia 2025 roku planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego.   Obszar Data [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.