Mieszkańcy Zielonki mogą już korzystać z drugiego bezpiecznego przejazdy pod torami kolejowymi. To jeden z 12 obiektów na trasie Rail Baltica w woj. mazowieckim, które PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują za prawie 300 mln zł netto.
W Zielonce tunel pod torami jest już dostępny dla kierowców, pieszych i rowerzystów. Ul. Inżynierska została połączona z ul. Leśną. Dodatkowe bezkolizyjne skrzyżowanie usprawnia lokalny ruch drogowy i daje nowe możliwości dojazdu pomiędzy dwiema częściami miasta.
Bezkolizyjna przeprawa w Zielonce ma 100 m długości. Pod torami powstał tunel z jezdnią po jednym pasie ruchu w każdą stronę, ścieżką rowerową i chodnikiem.
Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” to budowa łącznie 12 obiektów. Od dwóch tygodni kierowcy korzystają z wiaduktu nad torami w Tłuszczu, w listopadzie otwarto wiadukt w Mokrej Wsi. Bezpieczeństwo i sprawną komunikację zapewniają też dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.
Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 292,8 mln zł netto.