Marecki magistrat zachęca do korzystania z kanałów elektronicznych lub do składania wniosków w skrzynce korespondencyjnej, jednak niektóre kwestie mieszkańcy mogą załatwić już teraz bezpośrednio. Chodzi o część spraw związanych z rejestracją stanu cywilnego, ewidencją ludności, dowodami osobistymi i gospodarką nieruchomościami.
Oto kilka informacji i sugestii, które pomogą przyspieszyć bezpośrednią obsługę klienta:
– Wejście do urzędu znajduje się od strony parkingu (kościoła). Przed wejściem znajduje się videofon. Tutaj urzędnicy będą weryfikowali cel wizyty i kierowali osobę do właściwego miejsca obsługi. Zaraz po wejściu do budynku urzędnicy proszą o zdezynfekowanie rąk. Każdy klient musi mieć maseczkę i powinien mieć jednorazowe rękawiczki.
– W sprawie meldunku lub dowodu osobistego jest możliwość telefonicznego umówienia terminu wizyty w ratuszu (dowody ? tel. 22 418 81 39, meldunki tel. +48 22 418 81 38). Bardzo ważną kwestią dla sprawnej obsługi jest zabranie wszystkich niezbędnych dokumentów:
w przypadku dowodu osobistego ? zdjęcie, wniosek, stary dowód.
Link http://www.marki.pl/202-dowod_osobisty
w przypadku meldunku ? dokument potwierdzający prawo do lokalu, dokument tożsamości, jeśli to cudzoziemiec ? dokument potwierdzający legalność pobytu
Link http://www.marki.pl/201-sprawy_meldunkowe
W sprawach o wydanie zaświadczenia o numerze PESEL osoby zmarłej prosimy o wypełnienie wniosku o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL (w załączniku) oraz dostarczenie kserokopii aktu zgonu. Zaświadczenie to nie podlega opłacie skarbowej.
– Jeśli sprawa wymaga wniesienia opłaty (np. zaświadczenie o rewitalizacji), prosimy o uprzednie dokonanie tej czynności i o udokumentowanie jej. Przypominamy, że w obrębie ratusza działa filia Poczty Polskiej. Płatności można też dokonać za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Numer konta urzędu to 91 8015 0004 0195 6412 2021 0001
– Przypominamy, że w czasie epidemii urząd pracuje przez pięć dni w tygodniu od godz. 8.00 do godz. 15.00.
Sekretariat tel. +48 22 418 81 59
Kancelaria tel. +48 22 418 81 00
Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej tel. + 48 22 418 81 12
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
? w sprawach związanych z użytkowaniem wieczystym oraz informacji dotyczącej przeznaczenia nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego tel. +48 22 418 81 14
? w pozostałych sprawach tel. +48 22 418 81 15
Biuro Windykacji i Egzekucji tel. +48 22 418 81 26
Wydział Inwestycji i Zarządu Dróg
? zgłoszenia bieżące w zakresie zarządu dróg tel. + 48 22 418 81 30
? zgłoszenia bieżące w zakresie inwestycji drogowych tel. +48 22 418 81 33
Wydział Podatków i Opłat
Informacja o płatnościach:
podatek od nieruchomości, rolny, leśny, podatek od środków transportowych, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi (w tym informacja o numerach kont bankowych, saldo konta podatkowego, zaświadczenia podatkowe o niezaleganiu): tel. + 48 22 418 81 27
Podatek od nieruchomości, leśny, rolny:
? zgłoszenie nieruchomości do opodatkowania, weryfikacja podstawy opodatkowania
osoby fizyczne: + 48 22 418 81 57, + 48 22 418 81 24,
osoby prawne: +48 22 418 81 58
Podatek od środków transportowych:
? składanie deklaracji i weryfikacja deklaracji DT-1: + 48 22 418 81 24
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
? składanie i weryfikacja deklaracji: +48 22 418 81 58
Wydział Spraw Obywatelskich
? ewidencja ludności tel. +48 22 418 81 38
? dowody osobiste tel. +48 22 418 81 39
Urząd Stanu Cywilnego tel. +48 22 418 81 37
Wydział Organizacyjny tel. + 48 22 418 81 11
Wydział Planowania i Rozwoju tel. +48 22 418 81 49
Wydział Ochrony Środowiska tel. +48 22 418 81 35
Wydział Zamówień Publicznych tel. +48 22 418 81 34
Biuro Rady Miasta tel. +48 22 418 81 09
Wydział Monitoringu Miasta tel. +48 22 418 81 45
Inspektor Ochrony Danych Osobowych tel. +48 22 418 81 45
wniosek_o_udost_danych_jednostkowych_z_rejestru.pdf