Na terenie działania sieci PGE Dystrybucja Oddziału Warszawa, wyłączonych jest 793 stacji transformatorowych, a skutki działania żywiołu odczuwa ponad 30 tys. odbiorców, w tym m.in. na terenie naszej gminy. Kilkuset pracowników PGE Dystrybucja usuwa awarie spowodowane bardzo silnym wiatrem, który wiał w nocy z 16 na 17 lutego br. w całej Polsce. Wichura, która w porywach przekraczała prędkość 120 km/h, wyrządziła wiele szkód w sieciach elektroenergetycznych na terenie działania Spółki i spowodowała, że w kulminacyjnym momencie prądu nie było w ponad 138 tys. domów.
Oceniamy, że jeszcze dzisiaj uda się usunąć większość awarii na sieci średniego napięcia. Najdłużej może to potrwać tam, gdzie zostały połamane słupy niskiego czy średniego napięcia i gdzie dojazd jest jeszcze utrudniony przez powalone drzewa czy bagienny teren, na który nie można wjechać ciężkim sprzętem. Z uwagi na podobne liczne uszkodzenia w sieci niskiego napięcia, rozległy teren na jakim występują oraz znaczną liczbę zgłoszeń usunięcie wszystkich usterek w sieci może potrwać w niektórych przypadkach nawet do niedzieli.
Uwaga ? czas ten może ulec zmianie, a wynika to zarówno z czynników technicznych, jakie mogą się pojawić w trakcie usuwania awarii, jak i z powodu warunków atmosferycznych.
Prosimy Państwa o zachowanie szczególnej ostrożności w miejscach pozrywanych przewodów i o niezwłoczne zgłaszanie pogotowiu energetycznemu (numer tel. 991) wszelkich informacji o zauważonych uszkodzeniach, a szczególnie o zerwanych przewodach energetycznych. Jednocześnie prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość, jeśli – z racji dużej liczby dzwoniących jednocześnie – połączenie z konsultantem pod numerem alarmowym trwa znacznie dłużej niż zwykle. Zachęcamy również do zainstalowania aplikacji ?991 Assistant?, dzięki której będą Państwo mogli śledzić sytuację dotyczącą przerw w dostawach energii elektrycznej w Państwa gminie oraz zgłaszać awarie.
Jednocześnie informujemy, że sygnały o wszystkich awariach na wysokim i średnim napięciu pogotowie energetyczne otrzymuje automatycznie. Jeśli zatem zauważymy, że prądu nie ma na całym osiedlu – możemy liczyć, iż dyspozytor wie o tym i sam skieruje do awarii specjalistyczną ekipę.
Info/Fot: PGE Dystrybucja