Uruchomienie odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8 skutkowało wystawieniem niemal 900 w czasie pierwszych 24 godzin działania systemu. Średnia wartość p[przekroczenia prędkości wynosiła około 18 km/h. Pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki) było ich 287, a na odcinku między węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa) – 282.
? Wszystkie urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości na warszawskim odcinku trasy S8 w ciągu pierwszej doby wykonywania pomiarów, zarejestrowały 898 przypadków przekroczenia przez kierujących dozwolonej prędkości ? powiedziała w rozmowie z dziennik.pl Monika Niżniak, rzecznik Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Urządzenia do odcinkowego pomiaru prędkości zostały zainstalowane na skrajnych fragmentach warszawskiego odcinka ekspresówki S8. Odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje na dwóch odcinkach – pomiędzy węzłem Łabiszyńska a węzłem Piłsudskiego (Marki) oraz węzłem Konotopa a węzłem Bemowo (ul. Lazurowa). W sumie zainstalowano 30 kamer, które kontrolują łącznie 14 km trasy S8. Na kontrolowanych odcinkach, pojazdy osobowe mogą poruszać się z prędkością do 120 km/h, a ciężarowe z prędkością do 80 km/h. Kierowcy nie powinni być zaskoczeni kontrolami. O prowadzonych pomiarach informują ich odpowiednie znaki.
System kamer automatycznie określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi oraz umożliwia przyporządkowanie do pojazdu, którym przekroczono prędkość szeregu danych, w tym m.in.: miejsca, daty i czasu pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalnej dozwolonej prędkości. Urządzenia identyfikują również pas ruchu którym poruszał się samochód. Zastosowane rozwiązania techniczne umożliwiają rejestrację wysokiej jakości zdjęcia także w porze nocnej. Zarejestrowane zdjęcia są przesyłane online do systemu centralnego CANARD.
Koszt montażu urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8 to blisko 4 mln zł.