Firma Google jest doceniana przez przedsiębiorców za udostępnianie rozmaitych aplikacji pozwalających lepiej poznać poszczególne grupy odbiorców – przykładem są Google Trends. Dzięki nim dowiesz się, co aktualnie znajduje się w prawdziwej topce wyszukiwań internautów. Dostęp do takich informacji nie tylko pomaga w planowaniu i realizowaniu strategii marketingowej, lecz także znacznie usprawnia cały proces optymalizacji. Działanie Google Trends jest bardzo proste; wystarczy wpisać w wyszukiwarkę narzędzia frazę, która najbardziej Cię interesuje. Po pojawieniu się okna z wynikiem, Google Trends daje możliwość zawężania danych poprzez doprecyzowanie kraju, regionu, a także kategorii.
Alternatywne zastosowanie Google Trends w działaniach marketingowych
Jak już doskonale wiesz, Google Trends służy lepszemu poznaniu zainteresowań użytkowników eksploatujących sieć. Istnieje jednak wiele alternatyw jego zastosowania w procesach takich jak pozycjonowanie stron czy kampanie Google Ads. Znajomość grupy docelowej to jeden z najistotniejszych aspektów w funkcjonowaniu firmy; odpowiadając na potrzeby klientów zwiększa się ich zaufanie i jednocześnie poprawia relacje na linii marka-konsumenci. Co więcej, ściśle sprecyzowana grupa Klientów ułatwia podejmowanie trafnych działań marketingowych. Można pokusić się o stwierdzenie, że znajomość trendów, a tym samym oczekiwań potencjalnych Klientów przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku marki.
Ciekawi Cię ile kosztuje reklama w Google w Afterweb? Specjaliści wyjaśniają!
“Nie ulega wątpliwości, że znając wpisywane przez użytkowników słowa kluczowe możliwe jest dokładne poznanie ich potrzeb, a tym samym dopasowanie do nich kampanii reklamowej. Czy jest to czynnik wpływający na to, ile kosztuje reklama w Google? Jak najbardziej, jednak nie jedyny! Ogólny koszt może być różny w zależności od konkurencyjności, lokalizacji, rodzaju wybranej reklamy itp. Co więcej, warto mieć świadomość, że raz ustalony cennik nie zawsze będzie obowiązywał przez cały okres trwania kampanii. Może on np. ulec zwiększeniu pod wpływem np. zmiany zachowań konsumenckich lub wdrożenia innych działań marketingowych przez konkurencje.”
źródło: https://afterweb.pl/ile-kosztuje-reklama-w-internecie-google-ads/
Brak Ci pomysłu na wpis? Google Trends to skarbnica tematów!
Prowadzenie firmowego bloga na swojej stronie nierzadko wiąże się ze stałymi aktualizacjami. Zdarza się, że tworzenie wpisów nie należy do łatwych czynności – tu również możesz liczyć na pomoc Google Trends. Narzędzie jest bardzo często wykorzystywane przez copywriterów czy blogerów do znalezienie pomysłu na nowy post bądź dłuższy artykuł poświęcony obecnie obowiązującym trendom w bliskim im temacie. Krótko mówiąc, Google Trends jest dla każdego, kto tylko lubi być na bieżąco, interesuje się lub zajmuje promowaniem marek, usług czy produktów w sieci. Niezależnie więc czy jesteś osobą ciekawą świata, blogerem, właścicielem sklepu czy może specjalistą do spraw marketingu – to narzędzie Google z pewnością zaspokoi Twoje potrzeby. Kto wie, być może stanie się motywacją do zgłębiania tajników swojej wiedzy z różnych zakresów? Interdyscyplinarność jest dziś na wagę złota!