Niedziela – 13 października, godz. 7.00 ? dokładnie o tej porze rozpocznie się kluczowe dla kraju głosowanie. Wybierzemy wówczas 560 parlamentarzystów: 460 posłów i 100 senatorów. Każdy pełnoletni obywatel zdecyduje, w którą stronę nasze państwo będzie zmierzać przez kolejne cztery lata.
Szacuje się, że w Markach mieszka nawet 15 tys. osób niezameldowanych. Ogromna większość z nich nie jest przez to wpisana do rejestru wyborców. Często są to osoby, które wybrały Marki jako swoją nową małą ojczyznę i przyjechały nawet z odleglejszych rejonów naszego kraju. By zagłosować, muszą wybrać się do miejscowości, w których formalnie są zameldowani. Po co jednak tracić czas, pieniądze/benzynę na przejazd? I to niejeden, bo za rok, już w maju, będziemy mieć kolejne wybory ? tym razem prezydenckie.
Meldunek na pobyt stały nic nie kosztuje, a ułatwi życie. Jeśli do 10 października osoby nie mające meldunku w Markach, zameldują się w tym mieście automatycznie zostaną dopisane do rejestru wyborców. Koszt zameldowania na pobyt stały wynosi 0 zł (słownie zero złotych). Nie trzeba się też martwić się o wymianę dowodów osobistych. Obecne zachowują ważność do okresu wskazanego na blankiecie.
Co trzeba ze sobą zabrać, by się zameldować?
1. Dowód osobisty lub paszport.
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu. Może to być akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno-prawna, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
3. Wypełniony i podpisany formularz ?Zgłoszenie pobytu stałego? (odrębny dla każdej osoby meldującej się) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
– pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
– dowód osobisty pełnomocnika
Czekamy na Państwa: w środy w godzinach od 10.00 do 18.00, a poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek ? od 8.00 do 16.00. Tematyką meldunkową zajmuje się Wydział Spraw Obywatelskich, pracujący na parterze ratuszu w pokoju nr 2. W przypadku ewentualnych pytań prosimy o kontakt telefoniczny (22) 418 81 56.
Każda osoba, która zamelduje się w ratuszu od środy 2 października do czwartku 10 października, nie tylko będzie automatycznie wpisana do rejestru wyborców, ale również otrzyma od nas miłą niespodziankę (upominek).
Można również meldować się elektronicznie ? za pomocą EPUAPu. Trzeba jednak dysponować profilem zaufanym (można go potwierdzić w ratuszu). Należy też załączyć wszystkie wymagane dokumenty. To ważne, jeśli do zameldowania ma dojść jeszcze przed wyborami.