W VI edycji konkursu grantowego ?mPotęga?, projekt Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Ząbkach, ?Matematyczne potyczki z Rodziną w tle? otrzymał dofinansowanie.
Na początku września odbyło się spotkanie organizacyjne dla chętnych Rodziców, dotyczące projektu. Na spotkaniu prowadzące przedsięwzięcie: Agnieszka Borysiewicz ? Rzewuska i Małgorzata Goździak omówiły, cele projektu, przedstawiły zadania do wykonania oraz rolę Rodziny w pomocy przy realizacji projektu. Zaczęliśmy zabawę. Przyświecał nam cel ?Baw się matematyką?.
Chętni uczniowie klas piątych utworzyli kilkuosobowe drużyny i przystąpili do konkursu. Zgłosiło się 21 drużyn, ponad 60 osób bawiło się matematyką. Od września do grudnia uczniowie rozwiązali 60 zadań matematycznych związanych z wykorzystaniem matematyki w praktyce. Uczniowie z niecierpliwością czekali na ranking drużyn po kolejnych rundach.
Ponadto dla chętnych uczniów, biorących udział w konkursie w październiku i listopadzie odbyły się warsztaty: ?Matematyka w Informatyce – programowanie robotów? i ?TIK w matematyce ? gry i zabawy matematyczne?.
Było również zadanie dodatkowe dla drużyny i całej rodziny ? wspólne przygotowanie pracy pt.? ?Matematyka w moim domu?. Wielu Rodziców, rodzeństwo i nie tylko, włączyło się w realizację tych zadań. Powstały wspaniałe filmy, prezentacje multimedialne, albumy, plakaty.
16 grudnia 2019r. odbył się finał konkursu „Matematyczne potyczki z Rodziną w tle?. 5 drużyn z najwyższą punktacją miało do pokonania MATEMATYCZNY TOR PRZESZKÓD – chodząc po szkole szukali zakodowanych zadań. Poprawne rozwiązania zadań tworzyły szyfr do zakodowanego pliku na tablecie – spotkanie z Mikołajem. Pozostali uczniowie bawili się również świąteczną matematyką.
Było wyzwanie i wspaniała zabawa. Wiele uśmiechniętych twarzy ? matematyka nie była trudna ani nudna, a spotkania drużyn, przy rozwiązywaniu zadań to wspomnienie, które należy powtórzyć. Brawo! Wszyscy otrzymali dyplomy i nagrody ufundowane przez mFundację, w ramach VI edycji konkursu grantowego „mPotęga”.
Dziękujemy wszystkim uczniom i wspomagającym ich rodzinom, za zaangażowanie, wytrwałość i chęć bawienia się matematyką.
Koordynator projektu Małgorzata Goździak – nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 2 w Ząbkach