Ilu mieliśmy w 2023 r. mieszkańców? Jakie inwestycje zrealizowaliśmy? Ile uchwał przyjęła Rada Miasta? Jak poszły egzaminy mareckim uczniom? Ile wody dostarczyliśmy do gospodarstw domowych? Ile książek wypożyczono z mareckiej biblioteki? Jakie wydarzenia kulturalne odbyły się w Markach? Ile tysięcy ton odpadów odebraliśmy? Takich pytań z różnych dziedzin można zadać setki i… znaleźć na nie odpowiedź. Przynosi je raport o stanie gminy (pobierz). – zachęca UM Marki
To podsumowanie najważniejszych wydarzeń i zmian, do jakich doszło w ubiegłym roku w naszym mieście. To również kompleksowe kompendium wiedzy o tym, co naszej lokalnej wspólnocie udało się zrealizować na różnych płaszczyznach m.in.: inwestycyjnej, społecznej, oświatowej i kulturalnej – mówi burmistrz Jacek Orych.
Przygotowanie takiego raportu jest ustawowym obowiązkiem.
Dlatego można ją przestudiować w formule strony internetowej, umożliwiającej szybszą i lepszą nawigację – mówi Anna Marchlik, sekretarz miasta.
Nad raportem o stanie gminy pochyli się również Rada Miasta Marki. Rozpatrzy go podczas sesji absolutoryjnej. Jej termin ustalony zostanie przez Przewodniczącą Rady Miasta Marki.
W sesji również mogą wziąć udział mieszkańcy. Osoba, która zechciałaby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącej Rady Miasta Marki pisemne zgłoszenie (formularz w załączniku), które musi być poparte co najmniej 50 podpisami. Zgłoszenie trzeba złożyć w Urzędzie Miasta Marki w Biurze Rady Miasta, al. Marsz. J. Piłsudskiego 95, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15 (decyduje termin złożenia zgłoszenia).