Od najbliższej środy (15 lutego) rozpoczyna się dostarczanie decyzji podatkowych na 2023 r. do mieszkańców. Jak co roku, zajmą się tym pracownicy Urzędu Miasta Marki. Z finansowego punktu widzenia jest to znacznie tańsze rozwiązanie oraz korzystniejsze dla budżetu niż skorzystanie z pośrednictwa operatora pocztowego.
Każdy z pracowników będzie wyposażony w identyfikator. Jeśli nie zastaniePaństwa w domu, zostawi awizo. Decyzja zostanie złożona na okres 14 dni w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Marki (Al. Piłsudskiego 95) – pokój nr 13. Po 7 dniach od pozostawienia awizo, pracownik ponownie będzie próbował doręczyć decyzję bezpośrednio do Państwa.
Pracownicy będą dystrybuować decyzje również w godzinach popołudniowych oraz w soboty. Decyzje podatkowe będą dystrybuowane do 4 marca. Do miejsc, do których nie dotrą pracownicy, będą one dostarczone przez operatora pocztowego.
Oprócz decyzji podatkowej w pakiecie znajdzie się ulotka, zachęcająca do wskazania adresu mareckiego w zeznaniu rocznym PIT. To bezkosztowy dla podatnika sposób na to, by część jego podatku, płaconego państwu, trafiła do miejsca, w którym faktycznie mieszka. Dzięki temu Miasto może finansować inwestycje, edukacje dzieci i młodzieży czy transport publiczny (m.in. pierwszą strefę biletową).
11,5 proc.
Tyle dochodów przynosi mareckiemu budżetowi podatek od nieruchomości (decyzje roznoszą nasi pracownicy)…
26,9 proc.
…a tyle dochodów daje udział gminy w podatku PIT, który płacimy fiskusowi. Trzeba jednak w rocznym zeznaniu wpisać marecki adres i wołomiński urząd skarbowy