Miasto Ząbki podpisało umowę na kontrolę biletów, kart i uprawnień do przejazdów bezpłatnych oraz ulgowych w Ząbkowskiej Komunikacji Miejskiej z firmą PHU Batex z Kobyłki.
Kontrolerom firmy PHU BATEX, zgodnie z ustawą Prawo Przewozowe, wydane zostały upoważnienia do prowadzenia kontroli ważności biletów i kart mieszkańca. W przypadku gdy pasażer w czasie kontroli nie ma ważnego dokumentu upoważniającego do przejazdu, rewizorzy mogą pobierać opłaty dodatkowe lub wystawiać wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej.Upoważnienie do kontroli zawiera m.in zdjęcie kontrolera, numer identyfikacyjny, datę ważności upoważnienia, zakres upoważnienia.
Za przejazd bez ważnego biletu lub karty mieszkańca opłata dodatkowa wynosi 300 zł. W przypadku wpłaty w ciągu 7 dni – 210 zł.
Za przejazd z ważnym biletem ulgowym ale bez dokumentu uprawniającego do ulgi 240 zł. W przypadku wpłaty w ciągu 7 dni – 168 zł.
Za doprowadzenie do zatrzymania lub zmiany trasy autobusu bez wyraźnej przyczyny – 600 zł.
Opłaty dodatkowe nie opłacone na miejscu należy wpłacać na rachunek podstawowy Miasta Ząbki (podany na wezwaniu do zapłaty) lub w kasie Urzędu Miasta.
Odwołania od nałożonej opłaty dodatkowej należy kierować na adres e-mail: kontrolabiletow@zabki.pl będzie rozpatrywała firma BATEX.
Do przejazdów liniami Ząbki-1, 2 i 3 upoważnia nowa ważna i aktywna karta mieszkańca „Jestem z Ząbek” w formie fizycznej lub wirtualnej (w aplikacji w komórce). Należy ją okazać w czasie kontroli i umożliwić zeskanowanie w celu weryfikacji jej ważności.
Ponadto do przejazdów upoważnia skasowany bilet jednorazowy normalny w cenie 3 zł lub ulgowy w cenie 1,5 zł. Bilety można zakupić u kierowcy, są ważne po skasowaniu w kasowniku.
W Ząbkowskiej Komunikacji Miejskiej NIE OBOWIĄZUJĄ BILETY ZTM (WTP) Warszawa.
Przypominamy również, że stare karty mieszkańca (zielony wzór) straciły ważność 30 listopada 2020 roku, nie obowiązują i nie uprawniają do przejazdów.
Aktualna tabela opłat i ulg w Ząbkowskiej Komunikacji Miejskiej
1. Nowe karty mieszkańca mają termin ważności i należy je przedłużać.
2. Kartę fizyczną otrzymaną przesyłką do skrzynki w celu wykorzystania jej pełnych możliwości należy aktywować.
3. Karta nie zostanie przedłużona jeśli brakuje wymaganych załączników, a zaznaczyliście we wniosku, że dostarczycie i okażecie je osobiście w punkcie obsługi karty w Urzędzie Miasta. Podobnie, jeśli brakuje wymaganych załączników i wniosek został cofnięty „do poprawy”.
4. Ważność karty mieszkańca osób uczących się po 18 roku życia zależy od dwóch warunków, które muszą być spełnione jednocześnie:
1) od ważności Programu Karta Mieszkańca rodzica, od którego dany uczeń lub student dziedziczy uprawnienie;
2) od faktu kontynuacji nauki co należy potwierdzać przy każdych urodzinach, najlepiej przed kolejnymi urodzinami.
5. Szczególną uwagę powinny osoby zbliżające się do pełnoletności, aby przed 18 urodzinami, rodzic, z którego kontem są powiązani wprowadził do ich konta dane logowania pozwalające im zalogować się na ich konto (oraz korzystać z karty wirtualnej). Dane logowania (email i/lub numer telefonu) pozwolą poinformować nam z wyprzedzeniem te osoby, że ważność karty skończy się w dniu urodzin.
Gdy skończą 18 lat, rodzić nie będzie miał dostępu do konta pełnoletniego dziecka i nie będzie mógł już tego zrobić. Pozostanie wtedy wyłącznie wizyta w punkcie obsługi karty w urzędzie aby uzupełnić konto o dane logowania/kontaktowe. Pełnoletniość oznacza również konieczność samodzielnej akceptacji wymaganych zgód i oświadczeń.
6. Osoby dorosłe (nie kontynuujące nauki), które otrzymały karty na podstawie wniosków papierowych składanych w punkcie w Urzędzie Miasta, w celu korzystania z karty wirtualnej w aplikacji w komórce, powinny ustawić sobie hasło (reset hasła) loginem jest adres email lub numer telefonu komórkowego podany we wniosku. Pierwsze logowanie należy wykonać na stronie jestemzzabek.pl w celu akceptacji zgód. Po tym można już korzystać z karty wirtualnej w aplikacji mobilnej.
7. Dzieciom dostęp do aplikacji mobilnej umożliwi wpisanie przez rodzica danych logowania (adres email lub numer telefonu oraz hasła) w zakładce „Moja Rodzina” -> „członkowie rodziny”->edycja konta. Nie należy zakładać nowych dublujących się kont.