Zarząd Powiatu Wołomińskiego ogłasza konkurs na stanowisko Kierownika Powiatowego Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego z siedzibą w Kobyłce. Kandydaci zgłaszający się do konkursu powinni spełniać wymogi określone w ogłoszeniu.
1. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe;
2) doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 -letni staż pracy w tym 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej;
3) znajomość przepisów prawa z zakresu pomocy społecznej, ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeks pracy oraz Programu „Centra opiekuńczo-mieszkalne”;
4) znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności samorządowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
5) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
6) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe lub wobec której nie wydano prawomocnego wyroku warunkowo umarzającego postępowanie karne w sprawie popełnienia przestępstwa;
7) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
8) obywatelstwo polskie, obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
9) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku;
10) umiejętność kierowania zespołem;
11) zmysł organizacyjny, zdolność podejmowania decyzji, kreatywność, komunikatywność
i odporność na stres;
12) obsługa komputera.
2. Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
2) dodatkowe kwalifikacje zawodowe, w tym ukończone studia podyplomowe lub kursy,
w szczególności z zakresu pomocy społecznej;
3) znajomość zagadnień związanych z możliwością pozyskania środków finansowych dla PCOM ze źródeł zewnętrznych;
4) poczucie odpowiedzialności za pracę i staranność w jej wykonywaniu;
5) wysoka kultura osobista;
6) komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) kierowanie pracami Powiatowego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego i reprezentowanie Centrum na zewnątrz w zakresie powierzonych uprawnień;
2) planowanie i wytyczanie kierunków działania oraz ustalenie organizacji pracy Centrum, zgodnie z Programem „Centra opiekuńczo-mieszkalne”;
3) opracowanie dokumentów wewnętrznych obowiązujących w Centrum;
4) zatrudnianie i wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Centrum;
5) przygotowywanie indywidualnych planów korzystania z usług Centrum;
6) opracowywanie planów działalności Centrum;
7) sporządzanie sprawozdań z działalności Centrum i przekazywanie ich odpowiednim organom;
8) opracowywanie planów finansowych i prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej Centrum;
9) zarządzanie mieniem jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zapewnienie jego ochrony i należytego utrzymania,
10) planowanie i wytyczanie kierunków działania oraz ustalanie organizacji pracy Centrum zgodnie z Programem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Centra Opiekuńczo – Mieszkalne”;
11) zapewnienie w kierowanej jednostce kontroli zarządczej i dokonywanie oceny jej funkcjonowania;
12) współpraca z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wołominie;
13) współpraca z jednostkami organizacji pomocy społecznej, organizacjami pozarządowymi.
4. Kandydaci zgłaszający się do konkursu powinni złożyć następujące dokumenty:
1) kwestionariusz osobowy (dokument do pobrania ze strony internetowej Bip);
2) własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
3) dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania stanowiska objętego konkursem;
4) kserokopie świadectw pracy (bądź zaświadczenie z obecnego miejsca pracy) potwierdzające wymagany staż pracy
5) inne dokumenty potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata;
6) oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione umyślne i przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne (w przypadku zatrudnienia kandydat będzie zobowiązany do przedstawienia zaświadczenia o niekaralności);
7) oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy
z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1458, z późn. zm.);
8) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.
Kopie dokumentów, o których mowa w pkt. 3 – 5, powinny być poświadczone za zgodność
z oryginałem przez samego kandydata (na prośbę podmiotu lub komisji konkursowej kandydat jest obowiązany przedstawić do wglądu oryginały dokumentów).
5. Informacje dodatkowe:
1) o dopuszczeniu do konkursu i terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (drogą mailową lub telefonicznie);
2) wymagane dokumenty należy składać w terminie do 07.07.2023 r. do godz. 15.00 bezpośrednio do Kancelarii Starostwa Powiatowego w Wołominie lub korespondencyjnie na adres: Starostwo Powiatowe w Wołominie, ul. Prądzyńskiego 3, 05-200 Wołomin,
w zamkniętych kopertach, opatrzonych adnotacją o treści: „Konkurs
na stanowisko Kierownika Powiatowego Centrum Opiekuńczo – Mieszkalnego
w Kobyłce”. Na kopercie kandydat umieszcza swoje imię i nazwisko.
O dotrzymaniu terminu przesądza data wpływu dokumentów do Kancelarii Starostwa Powiatowego w Wołominie;
3) wyniki konkursu będą umieszczone na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www. samorzad.gov.pl/web/powiat-wolominski) zakładka co robimy – wolne stanowiska pracy i na tablicy informacyjnej Starostwa Powiatowego w Wołominie przy
ul. Prądzyńskiego 3.
6. Dane osobowe kandydatów:
Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Wołomiński, ul. Prądzyńskiego 3, 05-200 Wołomin, tel. 22 346 11 00, e-mail: kancelaria@powiat-wolominski.pl. Z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować poprzez e-mail: iod@powiat-wolominski.pl.
Celem przetwarzania danych jaki realizuje Administrator jest rekrutacja na stanowisko kierownicze w jednostce podległej.
Dane będą udostępniane podmiotom świadczącym hosting strony internetowej, poczty elektronicznej lub podmiotom nadzorującym oprogramowanie przetwarzające dane. Dane nie będą przekazywane do Państw trzecich.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres trwania rekrutacji, a następnie przez 5 lat w związku z archiwizacją.
Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie przepisów prawa, które określa: Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz wyrażona zgoda w zakresie danych dodatkowych, rozumiana jako przekazanie takich danych w składanych dokumentach. Przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Przysługuje Państwu prawo do dostępu i sprostowania podanych danych. Jednocześnie posiadają Państwo prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Z przysługujących praw mogą Państwo skorzystać kontaktując się przez podane wyżej dane. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Stawki 2, 00-193 Warszawa). Podanie danych jest określone przepisami prawa oraz niezbędne do zrealizowania celu, a w dodatkowym zakresie dobrowolne. W ramach realizowanego przetwarzania nie występuje profilowanie.