Konkurs miał charakter otwarty i był skierowany do pełnoletnich osób i firm zajmujących się projektowaniem graficznym. Celem konkursu było wyłonienie zwycięskiego logo, którego autor zrealizuje dla Marek księgę identyfikacji wizualnej.
Na konkurs wpłynęło 53 prace z całej Polski. Komisja była pozytywnie zaskoczona ilością prac i kreatywnością autorów.
Spośród nadesłanych projektów komisja wybrała zwycięskie logo z elementami identyfikacji wykonane przez pana Krzysztofa Marka z firmy Aimo. Przy ocenie brano pod uwagę takie elementy jak: kreatywność, zgodność z wizerunkiem miasta, funkcjonalność, walory artystyczne. Członkowie komisji szczególnie docenili wybrane logo za oryginalność, oraz powiązanie z położeniem geograficznym i hasłem miasta.
Zwycięski projekt logo odzwierciedla kształt granic administracyjnych miasta Marki w bardziej nowoczesnej wersji. Okręgi symbolizują rozwój. W dolnej części logotypu, część okręgów została połączona i stworzyła symbol, w postaci litery M. Do logotypu został wkomponowany popularny symbol ?on?, który bezpośrednio nawiązuje do hasła ? ?Włącz się?. Użyte barwy są kompatybilne z herbem miasta i służą do wywołania u odbiorcy określonych reakcji. Barwa czerwona ma przykuć uwagę, zaciekawić adresata. Zieleń to kolor natury, kojarzy się z życiem i harmonią. Natomiast barwa żółta symbolizuje wiedzę, mądrość i rozsądek. Wszystkie użyte elementy służą temu by pokazać Marki jako prężnie rozwijające się miasto, będące dobrą perspektywą dla nowych inwestycji i przyjazne miejsca zamieszkania. Na początku czerwca miasto Marki będzie miało pełną identyfikację wizualną w postaci księgi.