20 kwietnia w przededniu Światowego Dnia Kreatywności i Innowacji w Zespole Szkół nr 2 w Markach odbyła się kolejna, trzecia konferencja edukacyjna, tym razem dotycząca kreatywności, zatytułowana „KRE-Aktywność, czyli przełamywanie schematów”. Uczestniczyli w niej zaproszeni prelegenci, goście, nauczyciele oraz rodzice. Konferencję otworzył Jacek Orych Burmistrz Miasta Marki.
Spotkanie rozpoczęła sesja wykładowa znakomitych prelegentek. Jako pierwsza wystąpiła Przedstawicielka Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności, które objęło wydarzenie swoim patronatem, Monika Just . Podczas swojego wstąpienia pobudziła wszystkich do twórczego myślenia projektowego, zwanego „Desing Thinking”. Jest to „to innowacyjny i twórczy sposób działania wspierający proces nauczania i uzupełniający metodę projektów oparty na kreatywnym i multidyscyplinarnym podejściu do ucznia, do jego wiedzy, emocji, możliwości i umiejętności”. W ramach tego działania stopniowo ulepsza się swoje dotychczasowe rozwiązania, jednocześnie wyciągając wnioski z nieuchronnych porażek. Prowadząca przedstawiła przykłady wyzwań w postaci pytań jakie można wykorzystać w pracy z uczniami.
Kolejny prelegent, nauczyciel roku 2019, Zyta Czechowska opowiedziała jak w pracy z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych rozwija kompetencje 4k, czyli kreatywność, komunikację, kooperację i krytycyzm. Przedstawiła przykłady działań w tym zakresie, szczególnie w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wystąpienie Agnieszki Magdar (……) wskazało nam prostą drogę do kreatywności – „Out of the box”, przypominając m.in. o mocy pytań, magii matematyki oraz potrzebie niekiedy zaskoczenia swoich uczniów. Zwróciła uwagę na fakt, że rodzice czasami powinni pozwolić swoim dzieciom, aby mogły się ponudzić, ponieważ z braku atrakcyjnych zajęć pojawiają się kreatywne pomysły.
Dobrymi praktykami w zakresie rozwijania kreatywności podzielili się również nauczyciele: Monika Brym, Natalia Nagalska (nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej), Anna Dembińska (nauczyciel matematyki), Magdalena Matuszewska (psycholog, nauczyciel współorganizujący kształcenie). W znakomity sposób dali przykłady praktycznego zastosowania technik i narzędzi pobudzających kreatywność. Natomiast uczniowie klasy 6a zaprezentowali scenkę ukazującą korzyści z trenowania kreatywności.
W drugiej części Konferencji prelegentki, Anna Krawczyk (psycholog, rodzic) oraz Magdalena Papoń-Grudzień (psycholog) poprowadziły warsztaty podczas, których uczestnicy otrzymali wiele cennych wskazówek, praktycznych ćwiczeń, a także inspiracji do wykorzystania w codziennej pracy.
Ja nie polecam Magdaleny papoń Grudzień -psycholog. Nie rozumiem jak można pomóc dziecku obcemu jeśli we własnym domu ma się problemy, konflikty, rozwody?