Mieszkańcy zgłaszali postulat wprowadzenia elektronicznej rezerwacji wizyty w urzędzie. To znakomity pomysł, dlatego zaczynamy wdrożenie tego rozwiązania. Nasz pilotaż zacznie się od 26 kwietnia. Od tego dnia będzie można zacząć rezerwować wizyty w Wydziale Spraw Obywatelskich. To tu załatwiamy sprawy związane z wydaniem dowodów osobistych, meldunkiem czy kwestiami wyborczymi. – informuje ratusz
Jak będzie działać system? Pierwszym krokiem jest wejście na stronę rezerwacja.marki.pl. Po prawej stronie ekranu należy wybierać usługę, która nas interesuje. Klikamy na odpowiednią ikonkę i przechodzimy do rezerwacji terminu wizyty. Zaznaczamy najpierw datę, a następnie godzinę wizyty w ratuszu. Tu ważna uwaga! Rezerwacji dokonujemy najpóźniej ?dzień przed?, natomiast najwcześniej ? ?na dwa tygodnie przed? planowaną wizytą. Następnie wpisujemy imię i nazwisko, podajemy adres e-mail i dodajemy wyświetlany kod CAPTCHA. Po zarezerwowaniu wizyty mieszkaniec otrzymuje na adres poczty elektronicznej informację o terminie i godzinie spotkania, informację RODO oraz dwa przyciski ?potwierdź swoją wizytę? i ?odwołaj swoją wizytę?. W ciągu 30 minut interesant musi potwierdzić wizytę. Jeśli tego nie zrobi, termin przepadnie. Po potwierdzeniu wizyty mieszkaniec otrzyma kod PIN ? to ważne, żeby o nim nie zapomnieć. Po przyjściu do urzędu wybiera na biletomacie ikonę ?rezerwacja internetowa?, wbija PIN i drukuje bilet. Odpowiedni pracownik zaprosi go wówczas do wydziału, by załatwić sprawę. czytamy na stronie UM Marki
Z racji tego, że nadal wiele osób korzysta z telefonu, by umówić się w urzędzie, na każdą godzinę będzie mógł się zarejestrować internetowo jeden interesant. Będzie on zapraszamy do załatwienia sprawy z pierwszeństwem przed osobami, które pojawiły się bez takiej rezerwacji.
Liczymy, że to rozwiązanie przypadnie Państwu do gustu. Jeśli tak się stanie, będziemy go stopniowo rozszerzać o kolejne działy naszego urzędu ? mówi Anna Marchlik, sekretarz miasta.