Na początku listopada odcięta kabina maszynisty została przetransportowana z Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich w Tłuszczu do Stacji Muzeum w Warszawie, gdzie po umieszczeniu w niej symulatora jednostki EN57 zostanie udostępniona dla odwiedzających.
Kabina maszynisty z elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57 o nr 935 została odcięta od pozostałej części pojazdu na początku sierpnia tego roku. Następnie pracownicy Sekcji w Tłuszczu zaczęli przygotowywać kabinę do transportu. Przeprowadzili prace polegające na zabudowie ściany tylnej w miejscu odcięcia oraz zabudowie konstrukcji wsporczej umożliwiającej stabilne posadowienie kabiny na terenie muzeum. Odnowiono także malaturę zewnętrzną kabiny i uzupełniono naklejki zewnętrzne i laminaty wewnątrz kabiny. Sam pojazd został wyprodukowany w 1973 r. w Państwowej Fabryce Wagonów we Wrocławiu, a od roku 2005 r. jeździł w barwach Kolei Mazowieckich. Został wyłączony z eksploatacji we wrześniu 2023 r. W ostatnich latach swojej służby obsługiwał połączenia m.in. na trasie Warszawa – Sochaczew.
Odcięta kabina maszynisty, którą otrzymała Stacja Muzeum zostanie zaadaptowana na symulator jednostki EN57, dzięki czemu odwiedzający będą mieć możliwość poczuć się jak prawdziwy maszynista. Jego zakup będzie możliwy dzięki dofinansowaniu ze środków PKP S.A. Symulator ten będzie drugim po Symulatorze Lokomotywy Elektrycznej EU07, z którego będzie można skorzystać zwiedzając Stację Muzeum.
Podobną kabinę maszynisty, lecz z pojazdu EN57-1935, Koleje Mazowieckie przekazały pod koniec 2022 r. na cele edukacyjne Zespołowi Szkół im. Stanisława Staszica w Małkini Górnej. Jest to jedna z placówek, z którą Koleje Mazowieckie podpisały porozumienie w sprawie objęcia patronatem klas kształcących się w zawodach kolejowych.