Drogi wojewódzkie nr 631 oraz 634 wymagają pilnej modernizacji. Cały czas trwają prace projektowe, a tysiące kierowców stoi w korkach. Szczególnie zła sytuacja panuje na trasie nr 631 w rejonie węzła Zielonka. W tej sprawie interweniują radni powiatu wołomińskiego i Krzysztof Strzałkowski, radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Grupa radnych Powiatu Wołomińskiego oraz Krzysztof Strzałkowski, przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej w Sejmiku Województwa Mazowieckiego interweniują w sprawie dwóch ważnych dla Mazowsza dróg ? DW 631 oraz DW 634. ? Obecnie na drodze wojewódzkiej nr 631 w rejonie węzła Zielonka warunki ruchu są katastrofalne. W tym miejscu tworzą się gigantyczne korki i nie chodzi tylko o godziny szczytu. To ogromne utrudnienie dla tysięcy kierowców ? mówi Arkadiusz Werelich, radny Powiatu Wołomińskiego. ? Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich musi pilnie zająć się tą sprawą. Potrzebne są doraźne rozwiązania. Sytuacja jest na tyle poważna, że nie możemy czekać na kompleksową przebudowę trasy 631 ? dodaje.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 631 od węzła z trasą S8 do węzła z drogą krajową nr 8 jest od wielu lat projektowany i planowany do przebudowy. ? Ta inwestycja musi nabrać tempa. Rozwój regionu powoduje wzmożony ruch na tym odcinku drogi, a stan techniczny nawierzchni wymaga interwencji. Nie możemy pozwolić sobie na dodatkowe opóźnienia ? mówi Krzysztof Strzałkowski, przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej w Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Radni interweniują również w sprawie drogi wojewódzkiej nr 634. ? To trasa, którą przemierzają codziennie tysiące mieszkańców Zielonki, Wołomina, Kobyłki czy Ząbek. To jedna z ważniejszych dróg zapewniających dojazd do Warszawy. Niestety nadal trwają prace projektowe. Czas płynie, a inwestycja stoi w miejscu ? mówi radny Strzałkowski.
Co więcej pojawiają się kolejne problemy. O braku porozumienia z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich otwarcie mówią władze gminy Zielonka. Chodzi o wypracowanie wspólnych rozwiązań technicznych w zakresie odwodnienia dróg wojewódzkich i gminnych. – Sieć odwodnienia, aby była skuteczna, powinna mieć właściwe spadki i możliwie krótkie odcinki, aby nie wprowadzać narażonych na awaryjność i kosztownych przepompowni oraz rurociągów wielkośrednicowych. W zależności od przebiegu kanałów i rowów należy ustalić kto, komu musi wnosić opłaty i w jakiej wysokości. W związku z tym bezzasadne jest uchylanie się od wyboru tanich i skutecznych rozwiązań odwodnieniowych na rzecz izolacji sieci i dublowania kanałów ? mówi Adam Łossan, radny Powiatu Wołomińskiego.
Duże natężenie ruchu pojazdów na drodze wojewódzkiej nr 634, liczne skrzyżowania oraz silnie wyeksploatowana nawierzchnia stanowią zagrożenie dla stanu bezpieczeństwa na drodze. Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 634 planowana jest co najmniej od 1995 roku.
Droga 631 jest jedną z najważniejszych tras dla Mazowsza ale również dla Powiatu Wołomińskiego. Jest to droga, która jest ważna dla mieszkańców Marek, których reprezentuję w Radzie Powiatu Wołomińskiego ale również są to kwestie związane z bezpieczeństwem. Wszyscy doskonale wiemy, że odcinek drogi 631 pmiędzy rondem w Zielonce a starym szlakiem drogi krajowej w Markach nie jest doświetlony dochodzi tam często do groźnych wypadków dlatego ta droga jak najszybciej powinna być przebudowana ? przekonuje Arkadiusz Werelich, radny powiatu z Marek
Krzysztof Strzałkowski, szef Klubu Radnych Koalicji Obywatelskiej w Sejmiku Mazowsza uważa, że drogi wojewódzkie 634 i 631 to drogi wojewódzkie, które są strategicznymi arteriami komunikacyjnymi dla powiatu wołomińskiego i legionowskiego wyprowadzające ruch z Warszawy. – Droga 631 (Żołnierksa w Warszawie) została już w dużej części zmodernizowana przez Warszawę a wcześniej przez samorząd województwa. Wciąż jednak czeka na modernizację odcinek od ronda do trasy S8. Bez tego wąskie gardło hamuje cały ruch szczególnie w miesiącach letnich i w piątki. Natomiast droga 634, której modernizacja ciągnie się od wielu lat był gotowy projekt ale ówczesne władze Zielonki nie przedłużyły decyzji środowiskowej. Obecnie mamy środki europejskie i jest to ostatnia perspektywa by taka drogę sfinalizować ale muszą być gotowe projekty. Liczę na to, że samorząd województwa przyspieszy współpracę z gminami Zielonka, Kobyłka i Wołomin ? stwierdził.
przejazd kolejowy zwezenie az do s8 to jakas masakra i kpina Ci co planowali drogi, jak zwykle zrobione po lebkach i nie zaplanowane, drogi do nikad korki korki korki !!!!!!
Ktoś, kto pisze o 'zwężeniu’ w ciągu drogi 631 do trasy S8 nie ma pojęcia o historii drogi obecnie oznaczonej nr 631. Jest to dawna Rokada Warszawskiego Rejonu Umocnionego, dawna nazwa w granicach Zielonki to ul. Fortowa. Wzdłuż drogi do 2 poł. lat 20 była linia wąskotorowa. Część drogi, obecnie przebudowana miała nawierzchnię z cegły drogowej 'w jodełkę’.
Droga nie jest zwężona, wąski odcinek czeka na przebudowę.
Jeśli ktoś ma pretensję do carskich inżynierów wojskowych, którzy w 1895 nie przewidzieli, że w 2020 będzie tu taki ruch – do tego samochodowy – to serdecznie gratuluję.