Identyfikacja wizualna stanowi namacalną interpretację marki, która przede wszystkim przemawia do zmysłów. Możliwe jest jej dotknięcie, zobaczenie, a także potrzymanie w dłoniach. Wielu ekspertów opowiadających o roli identyfikacji wizualnej metaforycznie porównuje ją do ubrania zarówno dla firmy, produktu lub całej marki. Wpływ na nią ma przede wszystkim kontekst oraz główne potrzeby przedsiębiorstwa. Identyfikacja wizualna pełni bardzo wiele funkcji; między innymi pomaga podejmować decyzje oraz sprawia, że potencjalni klienci mogą odnaleźć w danej marce odzwierciedlenie swoich potrzeb. To również jeden z wielu sposobów na skuteczną reklamę. Jednym z elementów wchodzących w skład procesu, jakim jest opracowanie wizualne danej firmy, jest projekt logo, jaki później umieszcza się między innymi na etykietach samoprzylepnych. Obecnie nie ma chyba prostszego, a przy tym atrakcyjniejszego cenowo pomysłu na promowanie swojego biznesu.
Naklejki firmowe jako element budowy wizerunku własnej marki
Odpowiedni dobór projektu odpowiadającego założeniom marki jest kluczowy i przekłada się na skuteczność idei, jaką niesie sam proces identyfikacji wizualnej. Każda naklejka powinna odzwierciedlać charakter firmy i jej działalności, a przy tym pasować do panujących w grafice trendów. W przypadku opracowywania etykiet samoprzylepnych, szczególną uwagę należy poświęcić przede wszystkim na odpowiedni dobór kolorystyczny, a także dopasowanie ich kształtu. Wygląd naklejki samoprzylepnej zależy przede wszystkim od branży i profilu firmy; mogą znaleźć się na niej ilustracje, hasła, a także informacje o produktach lub usługach. Ostatnio bardzo modne są ilustracje związane bezpośrednio z oferowanymi produktami lub usługami – mogą być one zarówno subtelne, jak i stylowe, śmiałe bądź kolorowe. Wszystko zależy od wcześniej obranej identyfikacji wizualnej marki. Współcześnie druk naklejek stał się jednym z istotnych elementów wielu biznesów. Im bardziej niepowtarzalny, świeży i nowoczesny pomysł, tym większe szanse na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów oraz wyróżnienie swojej firmy na tle konkurencji. Bardzo często marki komponują swoje naklejki w taki sposób, by nie tylko dobrze się kojarzyły, lecz również stanowiły atrakcyjną ozdobę, którą można następnie przykleić na zeszyt, teczkę czy nawet obudowę swojego telefonu.
Etykieta powinna stanowić spójną całość z produktem
Jedna z najważniejszych zasad projektowania mówi nam o tym, że idealny produkt to fuzja zawartości, opakowania oraz etykiety. Z tego powodu warto zwrócić szczególną uwagę na to, gdzie konkretnie chcemy zamówić nasze naklejki samoprzylepne. W tym celu warto korzystać z renomowanych drukarni etykiet reprezentowanych przez fachowców, których doświadczenie i znajomość potrzeb współczesnych przedsiębiorców przekłada się na jakość prac. Jedną z propozycji stanowi ETYKAT – wykonujący etykiety samoprzylepne na specjalne zamówienie swoich klientów. Ogromny wybór rodzajów druku, kształtów i form, czyni ofertę drukarni przystępną nawet dla najbardziej wymagających klientów, przychodzących z nietypowymi zleceniami. Inwestycja w prawidłową identyfikację wizualną swojej marki to klucz do stania się rozpoznawalnym przez osoby potencjalnie zainteresowane ofertą firmy. Warto wykorzystać wszystkie ścieżki do nawiązania relacji z klientem – kolorowe etykiety mogą stanowić jedną z nich.