Fotografia produktowa skupia się na atrakcyjnym przedstawieniu przedmiotu. Zwykle podstawowym celem tego typu zdjęć jest sprzedaż. Praktycznie każdy sklep internetowy musi posiadać zdjęcia produktów. Przydadzą się one również w katalogu, na portalach aukcyjnych a także w różnego rodzaju reklamach. Choć większość tego typu fotografii produktowych kojarzy nam się z białym tłem, są również inne rodzaje tej usługi. Fotografie reklamowe skupiają się już nie tylko na samym przedmiocie ale także jego otoczeniu. Takie zdjęcie może przedstawiać produkt w użyciu co w ciekawy sposób zachęca do zakupu.
Od czego zależy cena fotografii produktowej
Zdjęcia przedmiotów, choć z pozoru wyglądają podobnie mogą zostać wyceniane w różny sposób. Ma na to wpływ kilka istotnych czynników:
- przedmiot, którego sesję produktową chcemy zlecić – są produkty, których atrakcyjne sfotografowanie może wymagać o wiele więcej pracy niż tych prostszych. Chodzi tu na przykład o duże lub bardzo małe wymiary produktu. Przykładowo biżuteria wymaga działania w skali makro na dużych powiększeniach. Takie fotografie biżuterii to również odpowiedni sprzęt i precyzja w działaniu.
- materiał i inne cechy produktu – mają one duży wpływ na ostateczną cenę zdjęcia przedmiotu. Produkty wykonane z jednolitych, nieprzezroczystych materiałów są z pewnością mniej wymagające do fotografowania niż na przykład te chromowane. Wykonując zdjęcia przedmiotów lustrzanych czy przezroczystych musimy poświęcić sporo czasu na odpowiednie ustawienie oświetlenia i dopasowanie pracy studio produktowego aby zdjęcia wyszły zachęcająco dla odbiorcy.
- ilość przedmiotów na sesji produktowej – zwykle większa ilość przedmiotów dostarczonych do fotografa produktowego może wpłynąć na obniżenie ceny za zdjęcie. Wynika to z faktu, że raz przygotowane studio może sprawniej pracować nad konkretnym zleceniem niż na przykład w przypadku dzielenia takiego zlecenia na małe partie po kilka przedmiotów.
- doświadczenie i jakość fotografa – jak w każdym zawodzie, również fotograf produktowy wraz z ilością wykonanych sesji staje się coraz bardziej wyspecjalizowany w swojej dziedzinie. Efektem tego są lepszej jakości fotografie produktów. Oczywiście profesjonaliści cenią się lepiej niż początkujący, warto jednak pamiętać że zdjęcia produktów będą naszym wizerunkiem przed przyszłymi klientami. Nie warto więc na nich oszczędzać.
Aktualny cennik fotografii produktowej
Jak wiemy, na rynku usług ceny zmieniają się z upływem lat. I tak, o ile kilka lat temu można było zamówić profesjonalnej jakości zdjęcia produktowe w cenie nawet kilkunastu złotych za fotografię (przy odpowiednio dużym zamówieniu), tak teraz ceny te są oferowane raczej przez amatorów z małym doświadczeniem. Aktualny cennik na fotografię produktów znajdziesz pod tym linkiem: https://www.fotographia.pl/fotografia-produktowa-cennik-czyli-ile-kosztuje-zdjecie-produktowe/
– Materiał partnera
Więcej informacji z Mazowsza
Pomoc dla rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych – wnioski do 15 listopada
15 listopada 2024 r. mija termin składania wniosków o pomoc dla producentów rolnych, w których gospodarstwie rolnym powstały szkody w uprawach spowodowane wystąpieniem
[...]
0 komentarzy
Kolejne wsparcie dla mazowieckich policjantów
Skutery, dron, alkomaty czy aparaty fotograficzne – to część sprzętów, które trafią do policjantów z Mazowsza. Samorząd województwa przekaże prawie 700 tys. zł
[...]
0 komentarzy
Mazowsze solidarne z Dolnym Śląskiem
Sejmik Mazowsza przekaże 5 mln zł samorządowi województwa dolnośląskiego na usuwanie skutków wrześniowej powodzi. Dziś porozumienie z władzami województwa dolnośląskiego podpisał zarząd województwa
[...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim, Wyszkowskim, Ostrowskim, Węgrowskim i Sokołowskim
W dniach od 6 do 15 listopada planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego, Wyszkowskiego, Ostrowskiego, Węgrowskiego i Sokołowskiego.
[...]
0 komentarzy
Cena dynamiczna u sprzedawców energii elektrycznej – informacje
Od 24 sierpnia br. u największych sprzedawców energii elektrycznej pojawił się nowy rodzaj oferty adresowanej do odbiorców indywidualnych – umowa z ceną dynamiczną.
[...]
0 komentarzy