? Pracujemy nad usprawnieniem połączeń z Kobyłką, co odciąży centrum Wołomina. Kierowcy już dziś korzystają z nowego połączenia z Ossowem, które biegnie przez ulicę Grabiczną w Gminie Wołomin przechodząc w ul. Bohaterów Ossowskich znajdującą się na terenie Kobyłki ? podkreśla burmistrz Wołomina Elżbieta Radwan i jej zastępca Edyta Zbieć
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 promowane jest partnerstwo gmin. To szansa na szybszy rozwój naszych miast. Przykład ścieżek rowerowych pokazuje, że to słuszny kierunek. 3,5 mln zł dofinansowania to efekt porozumienia jakie gmina Wołomin zawarła z sześcioma okolicznymi samorządami.
Łączna kwota dofinansowania jaką udało się pozyskać na dofinansowanie ścieżek rowerowych na terenie sześciu gmin to blisko 61 mln zł. – Dzięki tym środkom zyskamy nowe połączenia rowerowe z Kobyłką, Radzyminem i Klembowem ? mówi Elżbieta Radwan, burmistrz Wołomina.
W ramach RPO na lata 2014-2020 gminy na terenie Województwa Mazowieckiego zachęcane są do współdziałania w ważnych dla siebie inwestycjach, bo razem faktycznie mogą osiągnąć więcej. – Łatwiej jest uzyskać dofinansowanie na działania, z których korzystać będzie dużo osób, ale zalet jest więcej. Ułatwia to koordynację prac przy projektach, które swoim zasięgiem obejmują różne lokalizacje lub pogranicza gmin. Działając w porozumieniu możemy zaprojektować rozwiązania odpowiadające na potrzeby większej liczby mieszkańców ? tłumaczy Edyta Zbieć, zastępca burmistrz Wołomina.
Dzięki temu projektowi powstaną ścieżki rowerowe, które utworzą szlak i nie skończą się niespodziewanie. Działając analogicznie możemy usprawnić komunikację międzygminną, remontując lub przebudowując ulice łączące sąsiadujące miasta i gminy. Pierwsze kroki zostały już podjęte.
– Pracujemy nad usprawnieniem połączeń z Kobyłką, co odciąży centrum Wołomina. Kierowcy już dziś korzystają z nowego połączenia z Ossowem, które biegnie przez ulicę Grabiczną w gminie Wołomin przechodząc w ul. Bohaterów Ossowskich znajdującą się na terenie Kobyłki ? opowiada burmistrz Radwan.
Takich tras musi powstać więcej. To sprawdzona recepta na rozładowanie korków i zwiększenie bezpieczeństwa w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
– Kryterium użyteczności jest dla mnie jednym z najważniejszych podczas prac drogowych. Spotkania dotyczące przebudowy ulicy Nałkowskiego pozwoliły uwzględnić realne potrzeby jej mieszkańców. Dziś konsultacje dotyczące remontów dróg są standardem w naszej gminie. Ulica Nałkowskiego jest już zaprojektowana. Łączy ona dwie gminy ? Wołomin i Kobyłkę. Przebudowa będzie zrealizowana dzięki podpisanemu porozumieniu, mam nadzieję, że już wkrótce przystąpimy do realizacji budowy tej ulicy. Obecnie czekamy tylko na wydanie decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji. Drogowej (ZRID) ? wyjaśnia wiceburmistrz Zbieć.
Z przekazanej przez UM informacji wynika, że jeszcze w tym roku ma rozpocząć się budowa ulicy Zielonej, która leży na granicy z Kobyłką. – W pierwszym etapie, którego zakończenie planujemy na 2020 rok, ul. Zielona połączy się z ulicą Legionów. Docelowo chcemy doprowadzić ją aż do ulicy Granicznej, dzięki czemu mieszkańcy południowo-wschodniej części gminy zyskają szybkie i wygodne połączenie do Kobyłki i dalej, aż do Warszawy ? dodaje wiceburmistrz.
Duże możliwości stworzyłoby również przebudowanie ulicy Kraszewskiej. Powstałoby kolejne połączenie drogowe o znaczeniu strategicznym, które mogłoby stanowić mini obwodnicę obu gmin.
– Gotowy jest już projekt ulicy Parkowej do Lwowskiej, ale w następnych latach warto byłoby wydłużyć ją do ulicy Jałowcowej w Kobyłce. W ten sposób zyskalibyśmy dwie nowe trasy, które znacznie ułatwiłyby wiele codziennych czynności mieszkańcom Wołomina oraz Kobyłki ? opowiada burmistrz Wołomina.