Już niebawem przeprowadzony zostanie kompleksowy remont wiaty peronowej wraz z wymianą pokrycia dachowego i wykonaniem nowych tynków. Powstaną przeszklone, wyposażone w ławki boksy dla podróżnych, zainstalowany zostanie także elektroniczny system informacji pasażerskiej. Wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa dworca kolejowego Ząbki” będzie przebiegało w systemie Projektuj i Buduj.
Wszystkie prace modernizacyjne będą wykonywane w oparciu o wytyczne konserwatora zabytków, Dworzec zyska nową stolarkę okienną i drzwiową oraz posadzki, a zabytkowy piec zostanie odnowiony. Przewidziano również dostosowanie obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnością oraz uruchomienie toalety publicznej.
Zagospodarowanie zostanie także najbliższe otoczenie dworca. Zostanie zamontowana wiata rowerowa na 30 pojazdów, powstanie również parking z kostki granitowej wzdłuż 3 Maja, który pomieści 20 samochodów oraz dodatkowo dwa pojazdy dla osób z niepełnosprawnością. Przewidziano także dwa stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych.
Termin składania ofert upływa z dniem 3 listopada. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac projektowych przeznaczono 34 tygodnie, a na realizację całości zamówienia, z wykonaniem robót budowlanych, 78 tygodni. W czasie robót podróżni będą korzystać z tymczasowego obiektu z kasą.
Peron kolejowy w Ząbkach w obecnym kształcie powstał w 1948 roku. od 1952 roku pośrodku peronu stoi murowany, parterowy budynek. Ząbkowski dworzec kolejowy jest wpisany do ewidencji zabytków. Aktualnie nasz dworzec ma według klasyfikacji PKP kategorię dworca aglomeracyjnego. Po południowej stronie pozostawiono rezerwę pod proponowane przedłużenie linii kolejowej nr 6 z Zielonki do Warszawy Wschodniej pozwalające na skrócenie dystansu i czasu przejazdu pociągów dalekobieżnych.
Fot dworca w Ząbkach: