Już od ponad miesiąca podróżni mogą korzystać z nowego budynku dworca PKP w Dobczynie. Mimo wielu usprawnień i udogodnień obiekt posiada jedną podstawową wadę – nie można w nim kupić biletów.
Przypomnijmy – prace związane z wyburzeniem starego budynku dworca zaczęły się już w 2020 roku i ich główny etap zakończył się latem 2021 roku. Oficjalne otwarcie dworca odbyło się jednak dopiero 24 marca b.r. Nowy budynek posiada wiele usprawnień i udogodnień, o których pisaliśmy w poprzednich wiadomościach, ale brakuje mu jednej podstawowej funkcji, która była obecna w poprzednim budynku. Mianowicie, nie ma w nim żadnej kasy biletowej, ani automatu w którym moglibyśmy nabyć bilety.
Sprawą zainteresował się wójt gminy Klembów Rafał Mathiak, który wystosował oficjalne zapytanie do Biura Handlowego Spółki „Koleje Mazowieckie”. Z udostępnionej przez niego odpowiedzi wynika, że przyczyną braku kasy w dworcu jest wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej oraz wzrost opłat za wynajem powierzchni do prowadzenia sprzedaży. Również aktualna umowa KM ze spółką ASEC nie przewiduje montażu biletomatów w Dobczynie.
Aktualnie jeżeli wyruszamy w podróż pociągiem z Dobczyna, to bilety możemy nabyć u kierownika pociągu, przez Internet na stronie bilety.mazowieckie.com.pl , w aplikacji mobilnej Kolei Mazowieckich, aplikacjach mobilnych SkyCash i mPay, lub w pozostałych czynnych kasach jak również w przedsprzedaży w dowolnej czynnej kasie Spółki „Koleje Mazowieckie-KM”.
Z odpowiedzi Dyrektora Biura Handlowego KM, Szymona Sobczaka wynika, że sytuacja może się jednak zmienić w przyszłości. Potrzeby mieszkańców zostaną wzięte pod uwagę przy planowaniu kolejnego postępowania przetargowego w zakresie sprzedaży biletów za pośrednictwem automatów samoobsługowych.
Źródło: Gmina Klembów