Wszystko co musisz wiedzieć o zaletach inwestycji sponsorskich w sport. Marketing, wizerunek, zasięgi i więcej. Poznaj szczegóły! Ciekawe informacje nie tylko dla kibiców i graczy!
Branża hazardowa przetrwała pandemię i globalny kryzys wyjątkowo dobrze. Statystyki jasno wskazują, że to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów. Jak wygląda sytuacja w Polsce? Bardzo podobnie! Reporty Ministerstwa Finansów podsuwają precyzyjne informacje. Wzrost przychodów o ponad 50% w latach 2020-2021 to fakty. W praktyce mówimy o różnicy na poziomie 14 mld PLN!
Kto odpowiada za największe zyski? Rekordowe wyniki odnotowuje każdego roku polskie kasyno online legalne, które wygenerowało niemal połowę wszystkich przychodów. Jednym z najciekawszych zjawisk związanych z działalnością witryn hazardowych jest rosnący sponsoring wydarzeń sportowych. Ale dlaczego kasyna decydują się na taki krok? Wyjaśniamy!
Online kasyno i sport to większy zasięg!
Każda firma, która działa w przestrzeni internetowej musi zadbać o widoczność. Sposoby i strategie są różne dla każdej branży i specjalizacji. Dlaczego gry gamblingowe i sport to idealne połączenie? Powodów jest wiele.
Po pierwsze to naturalna i uzasadniona logicznie współpraca. Hazard i sport są połączone od setek lat! Już w starożytności zakładano się wyniki rywalizacji w najróżniejszych obszarach. Jak jest współcześnie? Tak samo! Sport, a szczególnie ten z najwyższej półki generuje ogromne zainteresowanie i potrzebuje środków na prowadzenie działalności. Kasyna z kolei mają środki i poszukują zasięgów. Kolaboracja tych sektorów jest po prostu opłacalna.
Jak się to przekłada na konkretne korzyści? Chodzi przede wszystkim o zasięgi i docieranie do jak największej liczby osób. Można inwestować w kampanie reklamowe, ale co jeśli jest lepszy sposób? Kiedy w trakcie meczu, najlepsze kasyno ma swoje logo na koszulce zawodników, szanse na to, że zostanie zauważone przez oglądających jest bliskie 100%.
Dlaczego sport to idealna grupa docelowa dla branży online Casino?
W marketingu i sponsoringu nie chodzi również o to, żeby reklamować usługi wszystkim ludziom. Nie miałoby to większego sensu i było prostym sposobem na stratę pieniędzy zainwestowanych w reklamę. Wszystko sprowadza się do tego, żeby pokazywać się wyłącznie tym osobom, które mogą być zainteresowane skorzystaniem z oferty. Dlaczego sport?
- Jest większa szansa, że kibice sportowi to regularni użytkownicy kasyna lub zakładów.
- Łatwiej o dopasowane promocje, np. darmowe spiny na sloty piłkarskie lub bonus na mecze konkretnej drużyny.
- Kibice sportowi chętniej sprawdzą kim jest firma, która sponsoruje ich drużynę.
- Łatwiej znaleźć nowych graczy na trybunach stadionów.
Innymi słowy, eventy sportowe po prostu idealna grupa docelowa dla firm z branży hazardowej. Wystarczy spojrzeć na reklamy telewizyjne. Są tam wyłącznie produkty powszechnego użytku. Wszystkie dedykowane usługi kierowane są już wyłącznie do osób, które mogą chcieć z nich korzystać.
Online Casino i sport to lepszy wizerunek
Hazard nie jest dla każdego. Gry gamblingowe mogą stanowić świetną rozrywkę, ale wyłącznie dla osób, które wiedzą co to umiar. Współczesne licencje na grę gwarantują szeroki dostęp do zasad odpowiedzialnej gry oraz organizacji pomocy. Rezultaty ponownie widać w raportach Ministerstwa Finansów. Wystarczy spojrzeć na malejący udział tzw. szarej strefy w ostatnich latach.
Wyszczególnienie (rynek online) | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
Szara strefa w Polsce ogółem | 79,70% | 44,40% | 34,70% | 25,40% | 22,80% | 17,90% |
Średnia UE szarej strefy ogółem | 44,00% | 38,80% | 35,30% | 30,00% | 27,40% | 25,20% |
Źródło: www.gov.pl
Nie zawsze jednak było tak jak dzisiaj, a w niektórych środowiskach nadal można spotkać nieprzychylne opinie na temat gier i zakładów. Wraz ze wzrostem zainteresowania, inwestycja w sport to dobry pomysł na ocieplenie wizerunku. Lokalne inicjatywy i zespoły mogą się cieszyć dodatkowym finansowaniem, a top kasyna budują własny wizerunek. Sytuacja Win-Win dla każdej ze stron!
Sponsoring to idealna okazja na dedykowane promocje
Duże wydarzenia w świecie sportu zawsze skutkują całą masą specjalnych programów bonusowych. Tak było na zakończonym mundialu w katarze, tak będzie w przypadku spotkań piłkarskiej Ligi Mistrzów i w wielu innych okazjach.
Wsparcie konkretnego zespołu lub zawodnika to ciekawa alternatywa, która pozwala się wyróżnić na tle konkurencji. Online Casino, które zainwestowało w sport, może z powodzeniem tworzyć propozycje, których nie ma nikt inny. Bonus na każdy mecz partnerskiej drużyny to jednocześnie bardzo prosty i skuteczny sposób na zainteresowanie kolejnych użytkowników.
Większość graczy z pewnością zgodzi się z tezą, że najlepsza wygrana to taka, która jest odpowiednio wysoka, a przy okazji związana ze sportem, któremu kibicujemy. Przykładów można znaleźć bez liku, nawet w polskim środowisku.
Wnioski
Sponsorowanie wydarzeń sportowych jest korzystne dla kasyn online z wielu powodów. Pozwala im zwiększać widoczność, budować pozytywny wizerunek, docierać do właściwych odbiorców i zwiększać lojalność klientów.
Jednocześnie witryny hazardowe coraz częściej decydują się na inicjatywy sponsorskie, co wskazuje na ich rosnącą popularność i skuteczność w promowaniu biznesu. Potwierdzają raporty o sponsoringu firmy Nielsen, specjalistów od analizy danych w mediach. Według nich, sponsoring marki w wydarzeniach sportowych budzi zaufanie 81% odbiorców!
Fot: Karolina Grabowska