Przedsiębiorcy prowadzący jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, powinny złożyć wniosek o wpis do Rejestru BDO do dnia 31 grudnia 2019 r., do marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę firmy. Wniosek powinien zawierać informacje o rodzaju prowadzonej działalności i miejscach jej prowadzenia.
Należy wypełnić Dział I wniosku, oświadczenie o spełnieniu wymagań oraz dołączyć powyższe informacje.
Wniosek nie podlega pod obowiązek uiszczenia opłaty rejestrowej.
Jednostki Handlu Detalicznego, które zostały już wpisane do Rejestru BDO z innego zakresu, nie mają obowiązku składania kolejnego wniosku o wpis do Rejestru BDO, tylko powinni dokonać aktualizacji wpisu po 1 stycznia 2020 r., kiedy zostanie uruchomiony moduł ?Elektroniczny wniosek BDO?.
Dodatkowe informacje dotyczące Rejestru BDO:
- wcm.mazovia.pl w pkt 6.10.
- www.bdo.mos.gov.pl
- pomoc.bdo@mos.gov.pl
- pod numerem infolinii (dni robocze, w godzinach: 8.00?15.00): 22 37 50 500, 22 25 59 450
- pomoc techniczna: 22 369 20 66
- pomoc merytoryczna: 22 369 20 65
- telefon kontaktowy do Departamentu Opłat Środowiskowych: 22 59 79 200 lub 22 59 79 201
- Kontakt bezpośredni: Departament Opłat Środowiskowych, ul.Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa
Zachęcamy do zapoznania się z podstawowymi zadawanymi pytaniami przy wpisie do Rejestru BDO pod linkiem: www.bdo.mos.gov.pl/baza-wiedzy
Pliki do pobrania
Informacje o BDO – skrót najważniejszych informacji – 29.11.2019 r.
źródło: mazovia.pl