Oprócz numeru alarmowego 991 PGE umożliwia swoim klientom zgłaszanie awarii poprzez aplikację ?991 Assistant?. Korzystanie z aplikacji jest bezpłatne. Użytkownik może jednak ponosić koszty połączenia internetowego zgodnie z taryfą swojego operatora telefonii komórkowej.
Za pośrednictwem aplikacji można korzystać z następujących Usług:
? Aktywacja newsletter-a;
? Przyjęcie zgłoszenia w jednej z dostępnych kategorii zgłoszeń (w tym informowanie Użytkownika o przyjęciu/zarejestrowaniu zgłoszenia).
? Informacje o zmianach w statusie zgłoszenia;
? Informacje o przywróceniu zasilania i/lub zakończeniu procedowania zgłoszenia;
? Informacje o zmianach w Aplikacji i/lub Regulaminie
? Inne powiadomienia lub komunikaty istotne dla Użytkownika związane z Usługami realizowanymi przez Usługodawcę.
Za pośrednictwem aplikacji można dokonać zgłoszenia w zakresie:
? Przerwy w dostawie energii elektrycznej ? częściowego lub całkowitego braku zasilania
? Oświetlenia ulicznego, w zakresie którego PGE Dystrybucja S.A. jest właścicielem majątku oświetleniowego lub działa na zlecenie na podstawie zawartej umowy.
Usługodawca, zastrzega, iż aplikacja nie jest przeznaczona do przekazywania zgłoszeń z kategorii Zgłoszeń Zagrożenia Życia. W celu dokonania zgłoszenia z kategorii Zgłoszeń Zagrożenia Życia należy się każdorazowo kontaktować pod numerem 991, a w przypadku niedostępności z ogólnopolskim nr 112.
W celu uzyskania funkcjonalności wysyłania zgłoszeń użytkownik musi dokonać akceptacji regulaminu oraz RODO a następnie przeprowadzić rejestrację podając poniższe dane:
? e-mail
? nr telefonu
Co pokazuje nam aplikacja (kilka praktycznych wskazówek):
? że mam zasilanie? Tak nie jest ? wejdź w szczegóły swojego zgłoszenia (menu po lewej stronie ? moje zgłoszenia) i potwierdź brak zasilnia. Twoje zgłoszenie zostanie ponownie rozpatrzone.
? Nie ma mojego adresu. Jeżeli wybierasz adres z mapy i nie możesz go zaczytać dodaj go wybierając menu po lewej stronie opcje ?moje adresy? .
? Miga mi ekran ? nie jest udostępniona lokalizacja urządzenia (nie udostępniony GPS).
? Brak możliwości zalogowania się ? nie pobrano kodu aktywacyjnego.
? Różne godziny przywrócenia zasilania ? komunikaty o czasie usunięcia awarii są na bieżąco aktualizowane.
Źródło: Strona internetowa PGE Dystrybucja