Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

Weekend w Zielonce

Weekend w Zielonce

Weekend w Zielonce zapowiada się głównie sportowo, ale znajdzie się również coś dla fanów ręcznie robionych zabawek oraz miłosników rocka i amerykańskiego folku. [...]
0 komentarzy
Posiedzenie Komisji Rady Miasta Zielonka

Posiedzenia Komisji Rady Miasta Zielonka

W dniach 25-27 listopada w Urzędzie Miasta Zielonka odbędą się posiedzenia Komisji Rady Miasta Zielonka. 25 listopada 2024 r. (poniedziałek) o godz. 18:00 [...]
0 komentarzy
Zielonka - Międzypokoleniowa lekcja angielskiego – wspólna nauka uczniów i seniorów

Zielonka – Międzypokoleniowa lekcja angielskiego – wspólna nauka uczniów i seniorów

Wśród licznych zajęć, które oferuje Centrum Aktywności Seniora, nie mogło zabraknąć również lekcji języka angielskiego. Tym razem jednak zajęcia miały wyjątkowy charakter – [...]
0 komentarzy
Zielonka - jesienne nasadzenia

Zielonka – jesienne nasadzenia

W wielu zakątkach miasta rozpoczęły się nasadzenia, które za kilka miesięcy rozkwitną i ożywią naszą przestrzeń. W nadchodzących dniach w przestrzeni miejskiej zasadzonych [...]
0 komentarzy
Zielonka - remont w Trójce nabiera tempa

Zielonka – remont w Trójce nabiera tempa

W Szkole Podstawowej nr 3 trwa modernizacja, a pierwsze efekty są już widoczne gołym okiem. Remont, który rozpoczął się niespełna miesiąc temu, obejmuje [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.