Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Obwodnica Marek (fragment drogi ekspresowej S8) była jedną z najważniejszych inwestycji, która pozwoliła na odkorkowanie miasta i wyrzucenie ruchu tranzytowego z centrum. W grudniu 2017 r. pierwsze samochody pomknęły z Marek do Radzymina nową, szeroką i wygodną trasą.

Policyjne statystyki wyraźnie wskazują zwiększoną liczbę zdarzeń drogowych przed oddaniem trasy S8 – zarówno pod względem liczby wypadków jak i kolizji. Tylko w 2016 r. policjanci odnotowali 10 wypadków drogowych, w których śmierć poniosła 1 osoba, a rannych zostało 13 osób. Do grudnia 2017 r., a więc do chwili oddania do użytku obwodnicy, doszło do 7 wypadków z jedną ofiarą śmiertelną i 10 rannymi. Rok 2021 i 2022 (do 1 grudnia) przyniósł tylko po dwa wypadki. Nie było ofiar śmiertelnych, zanotowaliśmy odpowiednio 3 i 6 rannych.
Również liczba kolizji zdecydowanie spadła. W 2016 r. policja zanotowała 447 takich zdarzeń, w 2022 r. – 182.

Oddanie do użytku obwodnicy Marek w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego – ocena komisarz Marcin Zdunek z wołomińskiej drogówki.

Policjanci apelują o rozsądek na drodze i przestrzeganie przepisów drogowych. Stawką jest nie tylko odpowiedzialność prawna, ale przede wszystkim zdrowie i życie.

Szczegółowe informacje liczbowe zdarzeń drogowych przedstawia poniższa tabela.

Rok Wypadki Zabici Ranni Kolizje
2016 10 1 13 447
2017 (do 22.12) 7 1 10 261
2017 (od 23.12) 0 0 0 6
2018 9 1 9 163
2019 5 0 6 207
2020 4 0 4 190
2021 2 0 3 174
2022 (do 1.12) 2 0 6 182

O obwodnicy Marek

Mieszkańcy i samorząd Marek przez wiele lat zabiegali o realizację tej inwestycji. W 2009 r. lokalni społecznicy zorganizowali akcję na rzecz budowy obwodnicy. Określano ją mianem „cukierkowej”, bo stojących w korku kierowców częstowano łakociami – na osłodę, że muszą tracić czas w korkach w Markach. Owocem akcji było zebranie 11 tys. podpisów pod petycją na rzecz realizacji obwodnicy. Głos mieszkańców został wysłuchany przez rządzących. Pierwsze prace ruszyły wiosną 2015 r. Pod koniec 2017 uzyskano przejezdność trasy.

Ważnym elementem kontraktu budowy obwodnicy Marek był również remont Alei Marszałka Piłsudskiego. Prace zakończyły się zimą 2019 r. Wykonawca robót naprawił m.in. studzienki kanalizacyjne, wzmocnił mosty i ułożył nową nawierzchnię asfaltową.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Najpopularniejszy program dotacyjny do zawieszenia - kontrowersyjna decyzja rządu

Najpopularniejszy program dotacyjny do zawieszenia – kontrowersyjna decyzja rządu

Według doniesień Polityki Insight w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zapadła decyzja o wstrzymaniu największego programu wspierającego wymianę starych kotłów na [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od  25 do 28 listopada planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data zakończenie [...]
0 komentarzy
Pożar budynku w Nowych Załubicach

Pożar budynku w Nowych Załubicach

21 listopada 2024r. po godzinie 20:00 do Stanowiska Kierowania Komendanta Powiatowego PSP w Wołominie wpłynęło zgłoszenie o pożarze budynku mieszkalnego w miejscowości Nowe [...]
0 komentarzy
Marki - piątkowe zdarzenie w SP2 - informacja dyrektor szkoły

Bezpieczeństwo w szkołach – jak zapobiegać tragediom?

Niepokojące wydarzenie, które miało miejsce w Szkole Podstawowej nr 2 w Markach, wywołało szeroką dyskusję na temat bezpieczeństwa dzieci w placówkach edukacyjnych. Incydent, [...]
0 komentarzy
Marki - piątkowe zdarzenie w SP2 - informacja dyrektor szkoły

Marki – piątkowe zdarzenie w SP2 – informacja dyrektor szkoły

W związku z różnymi relacjami pojawiającymi się w przestrzeni publicznej, dotyczącymi zdarzenia w szkolnej świetlicy, UM Marki przekazuje informację ze strony dyrektor Szkoły [...]
0 komentarzy

Jedno przemyślenie nt. „Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.