Pewne jest jedno! Polskie mięso zawsze w dobrym towarzystwie

Związek Polskie Mięso rozpoczyna IV edycję ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej ?Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.?

Tegoroczna edycja kampanii pod hasłem ?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie? to kontynuacja promocji polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego oraz ich przetworów. Jej nadrzędnym celem jest informowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Ponadto istnieje silna potrzeba edukacji konsumentów o pochodzeniu mięsa oraz wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Potrzeba poznania pochodzenia produktów spożywczych, w tym mięsa, jest wyraźnie obserwowana wśród polskich konsumentów, którzy nie zawsze potrafią rozpoznać żywność polskiego pochodzenia na półkach sklepowych.

Jak wynika z danych OECD (Organizacji Rozwoju Współpracy Gospodarczej) i FAO (Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) w roku 2020 na świecie wzrosła konsumpcja mięsa i wyniosła 325 mln t. Spożycie mięsa w UE wyniosło 69,8 kg na osobę. Według tych danych Europejczycy jedzą najwięcej wieprzowiny ? 33,5 kg na osobę. Na drugim miejscu znajduje się drób ? 24,3 kg na osobę.

Podczas trwania kampanii przedstawimy zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa drobiowego i wieprzo wego potwierdzone wynikami najnowszych badań. ?W sferze publicznej brakuje merytorycznej dyskusji i opinii ekspertów dotyczącej wpływu spożycia mięsa na zdrowie człowieka. Zbyt mało mówi się też o tym jak, ważna jest jego jakość, jaki wpływ na ekonomię ma zrównoważona hodowla trzody chlewnej i drobiu i jakimi sposobami powinno chronić się środowisko.? ? mówi prezes Zarządu Związku Polskie Mięso p. Witold Choiński.

Do udziału w kampanii zaproszeni zostali znani i cenieni eksperci. Prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, jako ekspert kampanii brała już udział poprzednich edycjach, doskonale porusza się w tematyce trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyk p. Dorota Osóbka.

Ambasadorami tegorocznej edycji zostało, znane ze swoich kulinarnych dokonań, rodzeństwo Grażyna (Gaja) Kuroń i Jakub Kuroń. Jakub przyznaje, że udział w kampanii jest świetną okazją do wspólnego gotowania i podzielenia się przepisami na dania z polskiej wieprzowiny i drobiu. Obiecał zaprosić do swojej kuchni, by wspólnie z siostrą pokazać jak przygotować tradycyjne polskie dania w nowej, zdrowszej wersji.

W trakcie kampanii poznamy między innymi najnowsze tendencje rynkowe dotyczące sprzedaży mięsa oraz zasady wybierania i kupowania dobrej jakości mięsa. W raporcie ?Wieprzowina ? Nowa Perspektywa?* naukowcy przekonują, że obecnie wieprzowina, dzięki zmianom jakie zaszły podczas dziesięcioleci doskonalenia świń w kierunku mięsnym, zawiera niewiele tłuszczu, jest mniej kaloryczna i charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą.

Z badań wynika, co potwierdza prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, że prawie 39% Polaków kupuje i spożywa mięso drobiowe, co daje około 27,5 kg tego mięsa rocznie na osobę. Dodatkowo Polska, niezmiennie od 2017 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów UE. 73% całego eksportu produktów drobiarskich trafiło na rynki krajów członkowskich UE.

Dowiemy się również, dlaczego w zrównoważonej diecie nie powinno zabraknąć wieprzowiny i drobiu. ?W prawidłowo zbilansowanej diecie jest miejsce dla dobrej jakości mięsa, w tym mięsa wieprzowego i drobiowego, które Polacy bardzo lubią. Ważne jednak jakie to mięso, skąd pochodzi, jaka jest jego jakość i świeżość oraz to, jakim zabiegom kulinarnym zostało poddane przed spożyciem? ? mówi dietetyk p. Dorota Osóbka.

Tegoroczne hasło kampanii: ?Zawsze w dobrym towarzystwie? nawiązuje zatem do wspólnego gotowania i biesiado- wania w gronie rodziny i przyjaciół, ale również do zbilansowanej diety i odpowiednio dobranych, dobrej jakości produktów na naszym stole.

Cykl spotkań, mających na celu popularyzację polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, rozpoczęła konferencja

?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w w dobrym towarzystwie?. W trakcie kampanii planowane są wydarze-nia specjalne, w których swój udział zapowiedzieli wyjątkowi goście. Część z tych spotkań odbędzie się w plenerze. Cała akcja potrwa do 31 lipca 2022 r.

Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

O Związku Polskie Mięso

Związek Polskie Mięso to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Kraksa z łosiem na DK 50

Kraksa z łosiem na DK 50

Nie ma tygodnia aby służby nie donosiły o wypadkach z udziałem łosi. W miniony poniedziałek na drodze krajowej nr 50 samochód osobowy zderzył [...]
0 komentarzy
Oszustwo na pracownika banku - dwie osoby straciły oszczędności

Oszustwo na pracownika banku – dwie osoby straciły oszczędności

Pomimo intensywnych kampanii informacyjnych kolejne osoby straciły swoje oszczędności. Tylko w ciągu ostatniej doby dwie osoby, 30- letnia mieszkanka Wołomina i 25 – [...]
0 komentarzy
Jak przygotować taras na jesień i zimę: praktyczne porady na cały rok

Jak przygotować taras na jesień i zimę: praktyczne porady na cały rok

Jesień i zima nie muszą oznaczać końca sezonu na korzystanie z tarasu. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom, takim jak zadaszenie, wybór trwałych mebli, ocieplenie przestrzeni [...]
0 komentarzy

Czy miasta powiatu wołomińskiego czeka podobny scenariusz jak w Zamościu?

Intensywne ulewy, które nawiedziły Zamość, zalały miasto w ciągu zaledwie jednej godziny. Skutki były katastrofalne – zalane ulice, piwnice, szkoły i przedszkola. To, [...]
0 komentarzy
Czy rzeka Czarna w Wołominie została skażona?

Czy rzeka Czarna w Wołominie została skażona?

W ostatnich dniach Wołomin stanął przed poważnym wyzwaniem, rekordowe opady deszczu  spowodowały niewielki wyciek nieznanych substancji ze składowiska odpadów w Wołominie. W związku [...]
0 komentarzy
Możliwe burze w powiecie wolomińskim

Możliwe burze w powiecie wolomińskim

Prognozowane są burze, którym miejscami będą towarzyszyć silne opady deszczu od 20 mm do 35 mm oraz porywy wiatru do 80 km/h. Lokalnie [...]
0 komentarzy
Nowa szkoła w Kobyłce: inwestycja w młode pokolenie

Nowa szkoła w Kobyłce: inwestycja w młode pokolenie

Rok 2024 zapisze się w historii Kobyłki jako czas zmian w infrastrukturze edukacyjnej. Właśnie w tym roku ruszyła budowa nowoczesnej Szkoły Podstawowej nr [...]
0 komentarzy
Największe święto rolników zbliża się wielkimi krokami.

Największe święto rolników zbliża się wielkimi krokami.

Dożynki Województwa Mazowieckiego odbędą się w niedzielę 25 sierpnia. Ceremoniał dożynkowy z barwnym korowodem, regionalne przysmaki, wystawy maszyn rolniczych oraz gwiazdy wieczoru – [...]
0 komentarzy
Gwałtowne opady deszczu przeszły przez powiat wołomiński

Gwałtowne opady deszczu przeszły przez powiat wołomiński

19 sierpnia 2024 roku przez powiat wołomiński oraz województwo mazowieckie przeszły gwałtowne opady deszczu. 19 i 20 sierpnia wołomińscy strażacy interweniowali 46 razy [...]
0 komentarzy
Rowerowa przeprawa u ujścia Bugu do Narwi

Rowerowa przeprawa u ujścia Bugu do Narwi

Już szósty rok atrakcją (nie tylko dla rowerzystów) jest przeprawa na Bugu i Narwi z Arciechowa do Serocka i z Kuligowa do Popowa, [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.