W związku z trwającymi przygotowaniami do uruchomienia nowego Rejestru Dokumentów Paszportowych, od 8 listopada (od godz. 14.00) do 13 listopada br. punkty paszportowe nie będą przyjmować wniosków i nie będzie możliwości odbioru dokumentu. Prace wdrożeniowe spowodują również ograniczenia w dostępności usługi paszportowej w dniach 7 listopada i 8 listopada br. Jednocześnie zwracamy się z prośbą o zaplanowanie wizyty w punkcie 8 listopada br. do godz. 13:00, aby obsługa wszystkich klientów została zrealizowana do godz. 14:00. W sytuacjach nadzwyczajnych wydawane będą wyłącznie paszporty tymczasowe.
W dniach 9 listopada 2022 r. (środa) i 10 listopada 2022 r. (czwartek) nie będzie możliwości złożenia wniosku o wydanie paszportu i odbioru spersonalizowanego dokumentu. Od 14 listopada 2022 r. wniosek o wydanie dokumentu paszportowego będzie można złożyć elektronicznie w wybranym punkcie paszportowym.
Złożenie wniosku o wydanie paszportu
Złożenie wniosku o wydanie paszportu w dniach 7 listopada 2022 r. w godzinach 8.00-15.30 oraz 8 listopada br. w godzinach 8.00-14.00 będzie możliwe wyłącznie w następujących lokalizacjach:
- Referat Paszportów nr 1 w Warszawie, ul. Krucza 5/11
- Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 60
- Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce, ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 15
- Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Płocku, ul. Kolegialna 15
- Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu, ul. Stefana Żeromskiego 53
- Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 38
Odbiór paszportu
Odbiór zrealizowanych paszportów będzie możliwy we wszystkich punktach paszportowych na terenie województwa w poniedziałek 7 listopada br. i we wtorek 8 listopada br. do godziny 13.00.
Od 14 listopada br. formalności związane z wnioskowaniem o paszport będą prostsze. Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego będzie można złożyć elektronicznie w wybranym punkcie paszportowym.
Jeżeli przy wypełnianiu wniosku klient poda swój numer telefonu komórkowego lub adres e-mail, o możliwości odbioru nowych dokumentów zostanie poinformowany smsem lub mailowo. Przy odbiorze paszportu organ wydający będzie mógł potwierdzić tożsamość klienta także na podstawie odcisku palca.
Dzięki nowej e-usłudze będzie można również sprawdzić:
- swoje dane w Rejestrze Dokumentów Paszportowych (RDP),
- czy paszport lub inny dokument paszportowy jest gotowy do odbioru,
- ważność paszportu lub innego dokumentu paszportowego,
Dzięki nowej e-usłudze będzie też można zgłosić online utratę lub uszkodzenie paszportu. Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela
Zespół Prasowy Wojewody Mazowieckiego