W styczniu br. Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy Stadler Polska Sp. z o.o. Koszt zakupu to ponad 2,2 mln zł brutto. Niestety, na trasie Warszawa ? Tłuszcz pojawią się one dopiero w 2022 roku
? Od lat dbamy o to, aby mieszkańcy mogli podróżować bezpiecznie i komfortowo. Nowe pociągi będą nowoczesne i energooszczędne, a liczniejszy tabor pozwoli na zwiększenie częstotliwości ich kursowania na Mazowszu. (…) Wszystkie zamówione pociągi mają być produkowane na Mazowszu ? w zakładach firmy Stadler w Siedlcach ? podkreśla wicemarszałek Wiesław Raboszuk.
? Dziś Koleje Mazowieckie są najnowocześniejszym przewoźnikiem regionalnym w kraju. Tylko w zeszłym roku z ich usług skorzystało ponad 62 mln osób, a dzięki realizowanym inwestycjom jest też niekwestionowanym liderem pod względem liczby nowoczesnego taboru ? dodaje.
Spółka na realizację tej inwestycji ubiegała się o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Przedstawiciele Kolei Mazowieckich oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali cztery umowy na 580 mln zł dofinansowania na zakup nowego taboru.
? (…) zakup nowego taboru zdecydowanie poprawi ofertę przewozową Kolei Mazowieckich. Po dostarczeniu pojazdów komfort podróżowania koleją na Mazowszu będzie zatem jeszcze lepszy. (…) ? mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Na ?Zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych?, które od 2022 roku będą obsługiwały trasę pomiędzy Warszawą i Tłuszczem przeznaczono 413,61 mln zł, z czego kwota dofinansowania to 168,07 mln zł.