Wołomin: – Wykolejony pociąg

2007-10-29_154054_big-0-2.jpg

  [flvplayer https://zyciepw.pl/video/2007-10-29_154054]

Dziś w Wołominie (26 października) między stacją PKP Wołomin, a przejazdem kolejowym w Wołominie wykoleił się pociąg towarowy. Prezentowane zdjęcia zostały wykonane około godziny siedemnastej. Niestety o samej akcji nasz fotoreporter wiele się nie dowiedział, gdyż wzywały go pilnie inne obowiązki. Może ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?

img_1407.jpg img_1408.jpg img_1409.jpg img_1417.jpg img_1400.jpg  img_1419.jpg img_1425.jpg img_1437.jpg

Zdjęcia Tomasz Pijarczyk

dscn6485.jpg dscn6496.jpg dscn6502.jpg dscn6507.jpg dscn6513.jpg dscn6505.jpg dscn6509.jpg

Zdjęcia nadesłane przez Internautkę o nicku „naoczna” – dziękujemy

i ” naoczna” w dalszym ciągu: Będzie naprawa trakcji

dscn6527.jpg dscn6531.jpg

I ta sama awaria okiem kolejnego Internauty – przy okazji Radnego Gminy Wołomin – Igora Sulicha

dsc_0043.JPG dsc_0044.JPG dsc_0045.JPG dsc_0047.JPG dsc_0052.JPG dsc_0054.JPG dsc_0041.JPG dsc_0046.JPG

Materiał filmowy: Zdjecia Tadeusz Ślepowroński, montaż Mariusz Miąskiewicz

72 przemyślenia nt. „Wołomin: – Wykolejony pociąg

  1. Jechał pociąg towarowy jednym z bocznych torów. Nagle wagony zaczęły ogromnie hałasować, jakby któryś spadł z toru i kołami stukał o coś więcej. Potem nagle blokada wszystkiego, jedno mocne uderzenie i stop. Prace nad wagonami trwają nieprzerwanie od wczoraj. Całą noc ekipa systematycznie usuwa uszkodzenia. Całą noc łoskot, warkot, światła, piła, zapach spalin (tory oświetlały reflektory małej lokomotywy SM-42. Od rana pracuje nowa ekipa, ale daleko jeszcze do końca. Tor został zdruzgotany, wagony nadal stoją, tyle, że są już porozczepiane. Widzę to wszystko z okna.

  2. naoczna – pewnie troszkę wyspać się nie pozwolili…

  3. Teraz wagon ratunkowy rozwinął dźwig – olbrzymie pewnie ponadczteropiętrowe, niebieskie skrzydło. Najciekawsze przed nami.
    P.S. Rzeczywiście hałas i smród spalin nie dały spać, ale to, co z początku wypadku wyglądało niepozornie, okazało się całkiem poważnym problemem.

  4. naoczna a nie wiesz co z pociągami? jeżdżą czy wstrzymali? Wybieram się do wawki wkrótce i nie wiem czym jechac

  5. Jeżdżą według okrojonego rozkładu, tego, który ostatnio wprowadzili. Ponieważ sama akcja usuwania wagonów przebiega poza torem do Wwy, więc chyba nic więcej się nie dzieje. Na torze z Wwy trwa aktualnie wymiana podkładów i szyn.

  6. Lokomotywka SM42 to nie taka mała lokomotywa ;)
    Ale nieważne… :P

    Ciekawe co było przyczyną wykolejenia. Z tego co widać na fotkach nie było to chyba przy najeździe na zwrotnicę.

    Być może przyczyną był tragiczny stan bocznych torów – stare spruchniałe podkłady, wyeksploatowane szyny. Na jednym zdjęciu widać jak drewniany podkład poszedł w drzazgi. Nie widać też na fotkach czy pociąg był załadowany.
    Same niewiadome :P

    Pozostaje chyba tylko czekać na jakąś informację od organów badających to zdarzenie lub dodatkowe info od świadków.

  7. Ależ SM42 to chyba najmniejsza lokomotywka manewrowa! Mniejszej nie spotkałam na tej trasie.
    Z jednego uszkodzonego wagonu sypał się żwir. A co do przyczyny wypadku, mam podobne podejrzenia.
    Zrobiłam dziś kilka fotek na pamiątkę. Wśród nich jest i sypiący się tłuczeń i zdruzgotane tory.
    PS. Akcja trwa nadal.

  8. z tego co widziałam dziś w ciągu dnia – bo tez byłam w okolicy – to nie zanosi się chyba by się szybko zakończyła :)

  9. Rzeczywiście prędko się to nie skończy. Teraz dźwig jest w trakcie podnoszenia drugiego, bardziej uszkodzonego wagonu. Nie wiadomo co z nim zrobią, bo jest rozpruty,i nie stanie „na własnych nogach” Czy będą naprawiać? czy zdejmą górę, załadują na lorę, a konstrukcję z kołami zdemontują? Nie wiem. Poza tym w tym wagonie jest żwir…
    Spory odcinek toru ma zupełnie zniszczone podkłady, a części szyn zupełnie nie ma, bo zostały w nocy wycięte.

  10. Jeden wagon (ten lepszy) został przestawiony na prawy „zdrowy” tor, a drugi właśnie jest przenoszony na lewy dobry tor. Cała operacja przestawiania trwa od kilku godzin i wymaga nielada precyzji, bo ten olbrzymi dźwig musi bardzo starannie utrafić w szyny. Jest ciemno, operator w kabinie niewiele widzi. Lokomotywka oświetla tylko punktowo fragment wagonu i toru. Podziwiam tych ludzi.

  11. najmniejsza? najmniejsza to sm03, częściej było ją widać jak jeszcze huta pracowała całą parą, a teraz można sobie taką obejrzeć na torze stolarki zaraz za płotem.

  12. Ja nie mówię o tym, co można zobaczyć na zdjęciach, w stolarce za płotem, czy w muzeum kolejnictwa, tylko o tym, co jeździ po torach i jest w użyciu :-)

  13. tak się składa,że sm 03 jeździ po torach, bo z tego co wiem, to bardzo słabo lata.

  14. a co do muzeum kolejnictwa, to tam modele jak i oryginały w dużym stopniu odbiegają od rzeczywistości

  15. Vis a vis moich okien już nic się nie dzieje. Wszystko sprzątnięto w nocy. Zostały uszkodzone tory i jakieś smętne szczątki tego, co piłowano. Ostatnie auto sprzed moich okien odjechało około 3-4 godziny.
    A fotki mam tylko z wczorajszego popołudnia :)
    do jjkotulek: tak naprawdę miałam na myśli muzeum kolejki wąskotorowej w Sochaczewie. Byłeś tam? Słodkie maleństwa ;)))

  16. tam jeszcze nie byłem. miałem być ze swoim synkiem, mieliśmy się przejechać słodkimi maleństwami, ale plany się zmieniły, bo on teraz ma jeszcze sistrzyczke :-)))

  17. czyżby NAOCZNA miała podobnego pier…ca na punkcie pociągów? hehe

  18. Moje gratulacje w związku z narodzinami Obojga :-)))
    Do Siostrzyczki Synka: rośnij szybko, bo muzeum w Sochaczewie jest urokliwe, a jazda maleństwem wąskotorowym do Puszczy Kampinoskiej jest fajną przygodą nie tylko dla chłopaków :-)

  19. Naoczna miała całe życie pier..ca na tym punkcie. Jako mały dzieciak ze Słonecznej z wywieszonym ozorem latała do Wołomina na „szubienicę”, żeby stanąć w dymie z komina TX lub TY ;) Zapach tego dymu siedzi mi mocno w pamięci. Zimą czasem snuje się taki zapach po Wołominie, w okolicach, gdzie w piecach palą węglem i koksem. Wdycham to wtedy jak Chanel No5 ;)

  20. naoczna, to poproszę o te wczorajsze, my wczoraj nakręciliśmy mały filmik z tego co tam się dzieje, ale na publikację materiału niestety trzeba poczekać co najmniej do jutra ;)

  21. No proszę i mamy mały klub miłośników kolejek ;) a wszystko dzięki zdjęciom Tomka Pijarczyka :)

  22. O, rany! SZCZERE uznanie za te cacka! Podzielam zdanie jednego z forumowiczów, że nie jest sztuką skleić gotowca, tylko cały cymes w tym, żeby jak Adam Słodowy, z kawałka kartoniku, blaszki, i innych dziwnych rzeczy wyczarować takie cudeńko. Mam nadzieję, że Żona jest wyrozumiała dla Twojego pier…lca.

    PS. W tym domu jest kot! :-)))

  23. pies. żona jest wyrozumiała i nawet zaczęła sie troche znać na lokomotywach :-)obecnie w budowie jest następna su45

  24. przyszedł mi do głowy pewien pomysł w związku z Waszą fascynacją tymi maszynami- jeśli używacie gg to odezwijcie się do mnie na chwilkę – powiem o co chodzi: 4301403

  25. z ostatniej chwili: na torach pojawili się panowie w pomarańczowych ubrankach, chodzą, cmokają, dokonują oględzin. Patrzą w dół na pokiereszowane szyny i podkłady, w górę (przewody trakcji też naruszone)…

  26. Pamiętam SU-45 jeszcze w wersji SP-45, często jeździła na naszej trasie. I ST-44 – kiedyś było więcej towarowych pociągów. Jak ruszała ST-44, to drżały mi szyby w oknach (a mieszkam w blokhausie na drugim piętrze!) Oczywiście wszystkie one jeszcze, zdarza się, tędy przejeżdżają, ale to już nie to… już nie ma dzikich plaaaż, na których zbieraaaałam motyleee ;))))

  27. oki, naoczna – dzięki zaraz wrzucę Twoją foto-relację

  28. No to już można popatrzeć na to co widać z okien „naocznej” ;)

  29. na gagarina też mam zakusy, jak skończę su45, to może, może…
    a co do towarowych, to faktycznie mało ich, ale zazwyczaj siedzę do późnej nocy i z tego co słyszę, to więcej ich jeździ w nocy

  30. Wszystko się kiedyś zaczyna i kiedyś kończy. Ale nie krępuj sie możesz go jeszcze pociągnąć troszeczkę ;)

  31. No to może ja pociągnę, jako że o pociągach ciągniemy od wczoraj ;) No więc po wstępnych przymiarkach do naprawy trakcji, żółta machina odjechała w siną dal, przewody dyndają jak dyndały, jest cisza, spokój, pewnie jutro tu powrócą pomarańczowi :)

  32. Naoczna – dzięki za bieżącą współpracę – może dziś się wyśpisz, skoro wszyscy poszli – dobrej nocy w każdym razie :)

  33. Ja też mam, może inaczej to ujmę „kota” kolejowego. Od dziecka rysowałem pełne zeszyty torów kolejowych, marzyłem o kolejce elektrycznej i pamiętam dużo lokomotyw SU-45 W Wołominie. Chyba wywoziły towary do ZSRR:)
    MIESZKAŁEM wtedy 3km od stacji i wychodząc z domu słyszałem dźwięk SU-45. Osobiście wolę EZT EN-57. Naoczna, zazdroszczę Ci, że mieszkasz tak blisko torów:( Pierwszy raz widzę kobietę co tak lubi kolej:) Swoją drogą, ciekawe kiedy ostatni raz remontowali te bocznice?

  34. Mieszkam przy tych torach od 1973 roku i nie pamiętam remontu bocznych torów.
    EN-57 jest bardzo miły, o ile nie ma w składzie dwóch jednostek (albo jednej!), nie jeździ jednym torem, i nie jest odwołanych trzy czwarte z rozkładu ;)Widzę z okna biednych ludzi stłoczonych rano jak sardynki :-(
    Pamiętam jeszcze EW-55, a nawet EW-54, który miał cały przedział wygrodzony na „maszynerię”.

  35. Do obejrzenia rónież „kawałek” filmu – pokazujacy jak uprzątano torowisko

  36. Ja też pamiętam EW-54 I 55. i chyba wiem kim jest naoczna

  37. oj chyba nie wiesz, greg, a może jakiś sygnał, który by świadczył o tym , że wiesz?

  38. cześć ludziska. naoczna coraz bardziej mnie zadziwia. zna się na pociągach jak mało która kobitka.rispect. też pamiętam obydwa EW z drewnianymi siedzeniami….ech, szkoda, że nikt nie zrobił jeszcze go w skali H0, bo oczywiście bym rozpoczął budowę, ale za to jest EN i zapewne pojawi się na moich torach

Możliwość komentowania jest wyłączona.