Prace nad rozbudową istniejącej drogi do parametrów trasy ekspresowej trwały dwa lata. Inwestycja o długości 19 km kosztowała 458 mln zł. Gratuluję inwestorowi, że udało się prowadzić tę skomplikowaną budowę w przyjazny dla kierowców sposób bez ograniczania przejezdności drogi – powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
W ramach rozbudowy drogi Wyszków- Radzymin wykonano:
– 4 węzły drogowe (Wola Rasztowska, Trojany, Niegów, Mostówka),
– 5 wiaduktów (nad torami PKP, przejście dróg gminnych nr: 3, 6, 12, 15),
– most drogowy przez rzekę Fiszor,
– 2 kładki dla pieszych,
– 2 wiadukty i 4 przejścia ekologiczne.
Inwestor zadbał także o mieszkańców pobliskich miejscowości tworząc sieć 54 km dróg dojazdowych. Ponadto w Woli Rasztowskiej, Trojanach, Głuchych, Niegowie oraz Mostówce postawiono 4,6 km ekranów akustycznych.
Inwestycja jest zlokalizowana w centralnej części województwa mazowieckiego w powiatach wołomińskim i wyszkowskim oraz na obszarze gmin: Radzymin, Klembów, Dąbrówka Zabrodzie i Wyszków. Prace wykonało konsorcjum Bilfinger Berger Polska S.A. i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych ?Mosty- Łódź? S.A. Projekt sfinansowano ze środków Unii Europejskiej i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa drogi S8 Radzymin- Wyszków to kolejny etap dostosowania E67 do parametrów trasy ekspresowej. W 2008 r. oddano do użytku obwodnicę Wyszkowa, obecnie trwają prace nad budową trasy Armii Krajowej w Warszawie.
cos tam grzebia , ale w tym tempie to np. anglii dorownaja ( sam obliczylem ) za 160 lat…….